×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس به نقل اوشیدا داوود شهرکی بیان کرد: مصوبات دولت فرصتی را برای حوزه سیستان ایجاد کرد تا کالاهایی از طریق مرزهای رسمی و تجاری در این حوزه ورود کنند و این کار را انجام دهند.

وی افزود: تشریفات این واردات به این صورت است که باید کارگزارانی ورود پیدا کنند و کالاها را به‌صورت تجمیعی وارد و با اختیاری که برای هر مرزنشین تعریف شده ترخیص این کالاها توسط کارگزاران انجام شود.

شهرکی تأکید کرد: سازمان صمت فهرست کالاها را در اختیار فرمانداران و کارگزاران مورد تأیید قرار می‌دهد و ادارات شهرستان از طریق فرمانداران به بخشدار و در حوزه بازارچه‌ها در اختیار مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت و همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز قابلیت اعلام هم می‌تواند داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه شناسایی مرزنشینان در اختیار فرمانداران، اداره صمت و افراد کارگزار هم از طریق دسترسی به سامانه که قبلاً کارگزاران تایید شدند و کد تابیده دارند صورت می‌گیرد تصریح کرد: به میزان کالایی که وارد کرده می‌تواند تنظیم کند که چند نفر مرزنشین از این ظرفیت مرتفع شوند و امتیاز خودش را در اختیار کارگزار قرار دهد.

شهرکی ادامه داد: باتوجه‌به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد تجار باید وارد این حوزه شوند و همچنین تشکل‌هایی همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اتکا و تعاونی‌های ادارات ورود پیدا کنند.

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: فرمانداران می‌توانند با افراد واجدالشرایط نشست و جلساتی برگزار کنند تا این موضوع در ادامه سرعت بگیرد چرا که با پیگیری استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مرحله‌ای رسیده که ابهام قانونی ندارد و این فرایند در فاز عملیاتی وارد شده و اثر این مبادلات در سفره مردم و بازار دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم کالاهای مجاز را وارد کنیم، و کالاهایی که سود بازرگانی بیشتری دارد و معافیت بیشتری تعلق می‌گیرد استفاده شود تا هم بازار رونق بیشتری داشته باشد و هم تنوع و جذابیت بیشتری وارد بازار شود.
شهرکی افزود: کالاهای غیرمجاز که در مصوبه اجازه واردات داده شده است فرصتی است تا هم تجار، مرزنشینان و هم بازار استفاده کنند.

معاون استاندار تأکید کرد: برای انجام فعالیت کارگزار وقتی مصوب می‌شود که کار را با اداره صمت شروع کند و مراجعه اولیه به اداره صمت است و کارگزارانی که کد فعالیت گرفتند پس از مراجعه به صمت فهرست کالاهای خود را به‌صورت ثبت سفارش درخواست می‌دهند و اظهار می‌کنند و بعد اقدام به و ادارات این کالاها به بازارچه می‌کنند.

وی تأکید کرد: فرایند ترخیص این کالاها از طریق گمرک توسط مرزنشین‌هایی است که کارگزار انتخاب می‌کند و از طریق فرمانداران، صمت، ارتباط مردمی لیست مرزنشینان در اختیار کارگزار می‌تواند قرار بگیرد تا به نیابت از مرزنشین و کارت مبادلات مرزنشینی این کالاها را ترخیص و منفعت این ترخیص به مرزنشین بازمی‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.