×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه:
جنایت بیمارستان المعمدانی باید «جنایت قرن» نام‌گذاری شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه گفت: جنایت بیمارستان المعمدانی را بدون تعارف باید جنایت قرن نام‌گذاری شود که محصول دو خیانت بزرگ است؛ اول خیانت غربی‌ها، دوم حمایت حامیان منطقه‌ای در امضای معامله قرن.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در گفتگو با خبرنگاران ضمن محکومیت کودک‌کُشی‌های رژیم منحوس صهیونیست اظهار کرد: این روزها بعد از حماسه بزرگی که مقاومت فلسطین خلق کرده‌اند و آن شکست را به استکبار جهانی و صهیونیست جنایتکار تحمیل کردند شاهد یک جنایات غیرقابل‌ تصوری هستیم. وقتی‌که کمر رژیم صهیونیستی در میدان رویارویی با فرزندان مقاومت فلسطین شکست، حالا دارد انتقام می‌گیرد از مردم بی‌دفاع، آن‌هم در یک منطقه‌ای که با تراکم جمعیتی بالا در غزه هست.

وی افزود: البته رژیم صهیونیستی در خصوص ظلم به مردم بی‌دفاع، سابقه‌دار هستند و به هر مناسبتی به سراغ مردم مظلوم غزه می‌رفتند که در یک زندان بزرگ با آن تراکم جمعیتی قرار دارند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت:‌از سال ۲۰۰۸ تا به الآن بیش از ۱۴۰ هزار نفر از این مردم مظلوم را به شهادت رساندند که شاید بیش از ۳۰ هزار نفر آن‌ها از کودکان مظلوم غزه بودند که نشان می‌دهد این جنایات مستمر بوده است؛ اما در این چند روز اخیر مردم مظلوم غزه با یک درنده‌خویی متفاوتی دارند مواجه می‌شوند که نشان‌دهنده اوج استیصال دشمن است و این کار هیچ نوع قدرت‌نمایی برای رژیم صهیونیست محسوب نمی‌شود و درواقع اوج ضعفشان را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی ادامه داد: آنچه دارد اتفاق می‌افتد و مخصوصاً در جنایت بیمارستان المعمدانی اتفاق افتاد، می‌شود گفت یک رونمایی از ذات خبیث و هیولا صفت غرب هست و درواقع دارد از او رونمایی می‌شود. جریان لیبرال دموکراسی غرب را حالا می‌شود به‌صورت عریان و به‌صورت پوشش و آرایش‌های خاص می‌توان مشاهده کرد. این وقایعی که داریم می‌بینیم درواقع واقعیت غرب هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در خصوص حمایت مضحکانه غرب از رژیم غاصب‌گر صهیونیست بیان داشت:‌طنز این ماجرا این است که از نگاه غربی‌ها، رژیم جعلی صهیونیستی دموکرات‌ترین رژیم منطقه است. این رژیم بهترین فرزند انگلیس، آمریکا و کشورهای دیگر اروپایی هست و می‌توانیم در یک کلمه بگوییم که غرب پدر همه‌ی این جنایت‌هاست.

جنایت اخیر صهیونیست در فلسطین، فرصت مناسبی برای تبیین‌گران جهت آگاهی نسل جدید

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: نکته اول در این خصوص این است که در چهار قرن اخیر، شما هر جنایتی که مشاهده می‌کنید این‌ها مرتکب شده‌اند و کشورهای غربی را که نگاه می‌کنید یک نمایشگاهی می‌بینید از جنایات علیه بشریت. از آمریکای جنوبی تا آفریقا و آسیا و جاهای مختلف دنیا این جنایات قابل‌مشاهده است.

وی افزود: به نظرم این قضایای اخیر در فلسطین فرصت مغتنمی هست برای جوانان که بشناسند غرب را و عمق واقعیت را ببینند و برای تبیین‌گران فرصتِ یک جهاد تبیین بزرگ هست که از این فرصت برای آگاهی نسل جدید به‌خوبی استفاده کنند.

وی ضمن غیرقابل توصیف و تحمل خواندن جنایت بیمارستان المعمدانی فلسطین خاطرنشان کرد: جنایت بیمارستان المعمدانی را بدون تعارف باید جنایت قرن نام‌گذاری شود. غیرقابل‌توصیف، غیرقابل‌تحمل و یک جراحت عمیقی بود به عواطف بشریتِ آزاده‌ی دنیا، مخصوصاً آزاده‌ها و مؤمنین که الآن واقعاً بی‌تاب هستند و نمی‌دانند چگونه این زخم باطنی و روحی خود را التیام ببخشند و یک نوع بی‌قراری را در میان جوامع مختلف، بالأخص جامعه‌ی خودمان مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این جنایت قرن، محصول دو خیانت بزرگ است. یک خیانت آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و غربی‌هاست در پشتیبانی همه‌جانبه‌ی از رژیم صهیونیستی که همچنان می‌بینید که دارند ادامه ‌می‌دهند این پشتیبانی را و درست مقارن با این جنایتی آمده‌اند به منطقه و رفته‌اند با سران رژیم صهیونیستی دیدار کرده و به آن‌ها خداقوت می‌گویند. خیانت دوم، خیانت حامیان منطقه‌ای رژیم صهیونیستی است؛ یعنی همان کسانی که به معامله‌ی قرن پیوستند. حاصل این دو خیانت این جنایت‌های زنجیره‌ای و مخصوصاً این جنایت قرن هست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن ابراز ناراحتی و تعجب از علما، دانشمندان، روشنفکران و دانشگاهیان جهان اسلام، خطاب به آن‌ها گفت: نباید به یک بیانیه‌ای و یک کاغذی اکتفا کنند. اینجا دیگر وقت به میدان آمدن عالمان دینی و دانشگاهیان روشن‌فکران هست و وقت آن است که پرچم مظلومیت را برافراشته نگه‌دارند و باید همه از مجموعه‌ی افکار عمومی دنیا، از دستگاه‌های مسئول در بخش‌های گوناگون، از دولت‌ها و از مجامع بین‌المللی مطالبه کنند و حرکتی متفاوت از خودشان نشان بدهند. در این بخش هم ما متأسفانه شاهد یک رخوت و یک کم‌کاری تأسف باری هستیم.

*آرمان بزرگ امام(ره) «آزادی قدس شریف» بود

وی در ادامه گفت: خداوند را شاکریم که ایران اسلامی در پرتو نورِ ولایت یکپارچه هست و آرمان بزرگی که امام عظیم‌الشأن پیش روی ما گذاشتند که همان «آزادی قدس شریف» هست و اینکه فلسطین را به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح کردند.

ملت عزیزِ ما همراه با دولت و حاکمیت، تحت ولایت‌فقیه زمان یکپارچه در میدان حمایت از ملت مظلوم فلسطین هست بی لکنت زبان و اعلام کرده است که همچنان در کنار این ملت مظلوم هست. این مسئله باعث خوشبختی هست و خداوند را سپاسگزاریم و امیدواریم که ان‌شاءالله ملت غیور و شگفتی‌آفرین ایران بتوانند در این مقطع حساس زمانی نقشِ بی‌بدیل خودشان را در حمایت از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین به شایستگی ایفا کنند.

*حمایت‌های عملی، معنوی و مالیِ مقتضی زمان از مردم مظلوم فلسطین باید صورت گیرد.

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به فرمانده سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص پاسخ به درخواست حمایت جوانان از فلسطین ابراز داشت: مطلب اول درخواست ما از فرمانده گرامی و عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلامی هست که به درخواست خیل عظیم جوانان میهن و مردمان مؤمن سرزمین ما که حضور جدی‌تری در مسیر حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام آمادگی حضور برای رفتن به غزه هست، پاسخ بدهند. بیش از ۳ میلیون ثبت‌نام و اعلام آمادگی شده است برای رفتن به جهت حمایت از فلسطین و دائم این عدد دارد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. پیشنهاد ما این است که گردان‌های احتیاط قدس از این خیل عظیم جوانان عزیز و داوطلبان شکل بگیرد و این افراد در مسیر آموزش قرارگرفته و سازمان‌دهی شوند برای روزی که موردنیاز باشد و به این خواسته‌ی قلبی و جدی این جوانان عزیز پاسخ گفته بشود.

وی افزود: در نماز جمعه، در مصلاهای نماز جمعه و در مساجد و دیگر مکان‌ها آماده‌ی استقبال از این خیل عظیم این عزیزان هستیم تا ثبت‌نام صورت گیرد. این خواهش ما از سپاه پاسداران و بسیج قهرمان هست.
وی در خصوص حمایت‌های معنوی مردم از ملت مظلوم فلسطین بیان کرد:‌ شب جمعه فرصت بسیار مناسبی است که ملت عزیز ما در مصلاهای نماز جمعه و مساجد کشور، دست به دعا بردارند برای ملت مظلوم فلسطین و این‌یک حمایت معنوی هست از مردم عزیز فلسطین. شب جمعه که شب دعا و مناجات هست به درگاه خداوند متعال هست، همه‌ی با حضور در مساجد، مصلاها و مراکز معنوی و بقاع متبرکه ان‌شاءالله دست به دعا برداریم و برای جبهه مقاومت و برای مظلومین رزمندگان عزیز غزه و نابودی استکبار جهانی و صهیونیست تبهکار دست به دعا برداریم.

وی ادامه داد: درخواست دیگر ما برای روز جمعه هست. روز جمعه فرصت بسیار مناسبی هست که ملت عزیز ما حضور متفاوتی در پایگاه‌های نماز جمعه در کشور پیدا کنند و به‌ویژه بانوان برای همراهی و همدردی با بانوان غزه با کودکانشان حضور پیدا کنند و به‌این‌ترتیب اعلام همدردی ویژه‌ای بشود با مادران غزه و کودکان شهید و مظلوم این سامان.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ضمن قدردانی زحمات هلال‌احمر در جمع‌آوری کمک‌های مردمی عنوان داشت: هلال‌احمر به مناسبت مسئولیتی که در عرصه بین‌الملل دارند برای جمع‌آوری کمک‌های مردم اعلام آمادگی کرده است. لذا این فرصت باز یک فرصت ویژه‌ای هست که مردم ما یک بسیج سراسری برای یک کمک بسیار بزرگ برای مردمان مظلوم و بی‌پناه غزه جمع‌آوری کنند و در مسیر حمایت از آن عزیزان قرار بگیرد.

وی در پایان گفت:‌امیدواریم که به فضل پروردگار متعال و به مدد و یاری حضرت حق که وعده نصرت مؤمنان و مظلومان را دارد، ان‌شاءالله شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم و در جریان افول و نابودی این رژیم منحوسی که محکوم‌به زوال و شکست هست تسریع شود. ان‌شاءالله امدادهای غیبی شامل حال این مردم مقاوم و سلحشور باشد و ملت عزیز ما را همچنان در یاری از مظلومان جهان، مخصوصاً مظلومان فلسطین موفق بدارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.