×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

دیدار ستاد برگزاری هفته بسیج با امام‌جمعه زابل

امام جمعه زابل در جمع اعضای ستاد هعته بسیج؛

وظیفه اصلی امروز بسیج نسل‌سازی و تربیت مؤمنانه نسل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی در جمع اعضای ستاد برگزاری هفته بسیج، با بیان این‌که، نسل‌سازی و تربیت نسل تکلیف اول و آخر بسیج است. خاطرنشان ساخت: ما ۴ نسل گفتمانی انقلاب اسلامی را پشت سرگذاشتیم. با بررسی و آسیب‌شناسی این نسلها، باید برای نسل پنجم، تحفه‌ای مناسب داشته‌باشیم.

این استاد جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنانش به خلاءهای موجود در نظام آموزشی کشور، پرداخت و ضمن تأکید بر اینکه، نظامات آموزشی ما باید به دنبال تربیت مؤمنانه نسل باشند، تصریح نمود: بسیج در تربیت نسل، نقش ممتازی دارد، و تأثیر فوق‌العاده‌ای در ارتباط نسلی دارد. بسیج بهترین پایگاه تربیت مؤمنانه نسل است.
وی تعامل نهادهای فرهنگی تصمیم‌ساز در برنامه‌های مساجد را مقدمه ایجاد تأثیرات مثبت در تربیت نسل آرمانی برشمرد و افزود: تعامل بیشتر بسیج با حوزه‌های علمیه و مراکز رسیدگی به امور مساجد، در مسیر این تربیت نسلی، مؤثرتر خواهدبود، و باید به لحاظ گفتمانی، بر روی باورها و عقاید و ارتباطات اجتماعی کار کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل سپس با اشاره به اتفاقات منطقه تأکید کرد: خوب است، با توجه به حوادث اخیر، تاریخ بشریت قبل و بعد از آن اتفاقات را بازخوانی و مرور کنیم. بعد از تغییرات و پوست اندازی در قرون مختلف، متوجه خواهیم شد که در غرب و اروپا ابتدا از ادیان بسیطه به ادیان ابراهیمی و بعد از ظهور اسلام تمایل به اسلام منتقل شد. درحالی‌که در قرون وُسطی و انقلاب صنعتی شاهد ظهور مکاتب مختلف بویژه سرمایه‌داری و لیبرالسم هستیم، که از طریق رسانه و هنر بخصوص فیلم و انیمشن در اذهان ریشه دواند، در حال حاضر غرب در حال تغییر و تحول از لیبرالیسم به مطلق دین است و شاهد انتقال از اومانیسم به وجدان، و از بی‌ایمان به ایمانی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی در پایان به حملات دیوانه‌وار رژیم جنایتکار و کودک‌کُش صهیونیستی به غزّه پرداخت و اظهار داشت: امیدبخش ترین خبر طوفان‌الاقصی همین است که دنیای غرب در محاصره موحدین قرار گرفته است.
تجمعات جهانی در حمایت از غزّه و فلسطین نشان‌دهنده تمایل بیشتر بشر غربی به خداست، و این به معنای یک نه بزرگ به سرمایه‌داری و لیبرالیسم صهیونیزم است. که امروز نماد و جوانکُشی است، و همه نسل‌ها باید این نکته را بدانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.