×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

راهنمای بخاری گازی برقی ژاپنی
Japanese electric heater guide

تنظیمات بخاریهای استوک گازی ژاپنی

با سرد شدن هوا تهیه وسایل گرمایشی منازل یکی از ضروریات خانوارها به حساب می آید. امروزه گرمای منازل به روشهای گوناگون ومختلفی از جمله ؛ بخاریهای نفتی و گازی بدون دودکش ، بخاریهای دود کش دار ، بخاریهای برقی ، بخاریهای نفتی ، بخاریهای برقی روغنی ، انواع رادیاتورها ، موتورخانه و … تامین می شود که هر کدام از این روشها بستگی به نوع ساختمان ، محل قرارگیری ساختمان ، وضعیت مالی ، وضعیت آب و هوایی و … دارد. در چند سال اخیر استفاده از بخاریهای بدون دودکش ژاپنی در ایران گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل این استقبال گسترده از این بخاریها ی ژاپنی بیشتر به دلیل کم مصرف بودن گاز و برق ، عدم احتیاج به دودکش ، کم حجم بودن و گرمای بالا ، تهیه گرمای یکنواخت ، هوشمند بودن و … می باشد. از آنجایی که این بخاریها ساخت کشور ژاپن بوده ، منوی تعبیه شده بر روی آنها به زبان ژاپنی می باشد و چون بدون دفترچه راهنما می باشند در بعضی موارد این بخاریها با خطاهایی مواجه می شوند که به راحتی می توان بر طرف نمود. کارکرد انواع بخاریها و نحوه عملکرد انواع مدلهای بخاری گازی برقی ژاپنی با هم متفاوت بوده ، ولی در کل کارکرد عمومی این بخاریها تقریبا یکسان یا دست کم شبیه هم می باشد.

دکمه های موجود بر روی انواع بخاری گازی برقی ژاپنی استوک

انواع مدلهای بخاری گازی برقی ژاپنی

بر روی هر یک از بخاریهای گازی برقی استوک ژاپنی تعدادی دکمه تعبیه شده که عملکرد آنها با زبان ژاپنی بر روی آنها نوشته شده است. بعضی از این مدل بخاریها سخنگو بوده و پیامهایی به زبان ژاپنی به سمع شما می رسانند. بطور کلی دکمه های موجود بر بخاریهای ژاپنی استوک به صورت زیر می باشند :

راهنمای بخاری استوک گازی برقی ژاپنی

کلید اول از سمت راست : ( شماره ۱ )
این کلید معمولا بزرگتر از بقیه کلیدها بوده و به رنگهای مختلفی در مدلهای گوناگون وجود دارد. این کلید ، کلید اصلی ( power ) یا همون کلید خاموش و روشن کردن بخاری می باشد. زمانی که بخاری به گاز و برق وصل باشد با فشار دادن این کلید بخاری شروع به جرقه زدن نموده و همزمان فن بخاری نیز روشن می شود و بخاری شروع به گرمادهی و پرتاب گرما به بیرون بوسیله فن بخاری می نماید.

کلید دوم از سمت راست : ( شماره ۲ )
این کلید معمولا حالت اکو( ECO ) دربخاریهای گازی برقی می باشد و پس از روشن نمودن بخاری و فشار دادن آن بخاری در حالت اکو قرار گرفته و مصرف گاز و برق آن پایین می آید.

کلید های فلش بالا و پایین : ( شماره ۳ و ۴ )
این کلیدها که رنگی و به سمت بالا و پایین بوده ، جهت تنظیم دمای محیط وبخاری گازی برقی به کار می روند. بوسیله این کلیدها می توان دمای بخاری را کم و زیاد کرد. در بعضی از بخاریها این کلیدها به جای علامت فلسش با علامت + و – مشخص شده اند. همچنین در بعضی مدلها کم و زیاد کردن تایمر بخاری و تنظیم ساعت نیز به کار می روند. کاربرد دیگر این دوتا کلید در بعضی مدلها قفل کودک بخاری می باشد. جهت قفل کودک بخاری باید دو تا کلید به طور همزمان به مدت ۳ الی ۵ ثانیه نگه داشته شوند تا قفل فعال شود. برای غیر فعال کردن نیز باید به مدت ۳ الی ۵ ثانیه دو تا کلید نگه داشته شوند. درهنگام قفل کودک تمام کلیدها به جز کلید خاموش و روشن شدن بخاری غیرفعال می شوند. در بعضی ازمدلهای بخاری گازی برقی ژاپنی کم و زیاد کردن دمای بخاری بوسیله یک دکمه که حالت ولومی دارد انجام می گیرد.

دکمه های بخاری گازی برقی ژاپنی

کلید اول از سمت چپ پایین : ( شماره ۶ )
این دکمه جهت استفاده در شب ( شب بخیر ) تعبیه شده است. در بعضی مدلها اگر این دکمه فشار داده شود بخاری به طور اتوماتیک پس از یک ساعت خاموش می شود. البته این زمان در بعضی مدلهای دیگر متفاوت است.

کلید دوم از سمت چپ پایین : ( شماره ۵ )
این کلید در روز ( صبح بخیر ) مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این کلید همزمان با دو کلید فلش یا + و- فشار داده شود تایمر بخاری فعال شده و زمان روشن شدن بخاری را می توان تنظیم نمود و بخاری در زمان تعیین شده به طور اتومات روشن می شود. این زمان از نیم ساعت تا ۲۴ ساعت قابل تنظیم می باشد.

پیامهای احتمالی بخاریهای گازی برقی ژاپنی :
از آنجایی که بخاریهای گازی برقی ژاپنی دارای فن آوری مختص به خود بوده و در حین سادگی از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند ، هنگامی که در شیوه عملکردشان به هر شکلی خللی وارد شود با نشان دادن اعداد و ارقامی بر روی صفحه دیجیتالی خود مشکل را اعلام می کنند. این اعداد و ارقام در مدلهای مختلف بخاریهای ژاپنی ممکن است متفاوت باشد ، اما بطور کلی رایجترین این پیامها به صورت زیر می باشند :
۰۰ برق نوسان دارد یا دو شاخه به درستی در محل خود در ترانس قرار نگرفته است.
۰۱ این کد استاندارد ایمنی است. در برخی از مدلهای بخاری گازی برقی ژاپنی هر ۸ ساعت یک بار به طور اتوماتیک خاموش شده و این کد به شما یادآوری می کند اگر بخاری درمحیطی بسته کار می کند به مدت یک دقیقه در و پنجره ها را باز کرده تا اکسیژن کافی دوباره وارد فضای محیط شود.
۰۳ زمانی که بخاری به هر دلیلی می افتد یا از حالت عمودی خارج می شود این کئد نشان داده می شود. گاهی ممکن است که این پیام در اثر خرابی سنسور زاویه بخاری نشان داده شود.
۰۵ بعضی از بخاریهای استوک ژاپنی گازی برقی یون ساز هستند. در صورتی که فیلتر بخاری درست قرار نگرفته باشد و یا در محل خود قرار داده نشود این کد به نمایش در می آید.
۱۱ گاز به بخاری نمی رسد یا ترموکوپل بخاری خراب است و جرقه نمی زند.
۱۲ فشار گاز ورودی کم بوده یا ترموکوپل بخاری تنظیم نیست.
۱۴ فشار گاز ورودی زیاد بوده یا بخاری کثیف شده و یا ورودی هوا در پشت و جلو بخاری مسدود شده است.
۶۷ خرابی مدار یون ساز بخاری گازی برقی ژاپنی
۶۲ سوختن موتور فن ، خرابی بوش یا بلبرینگ موتور فن بخاری ، خرابی مدار تشخیص دور موتور فن

همچنان که گفته شد این کدهای خطا در مدلهای مختلف بخاریهای گازی برقی فن دار ژاپنی متفاوت بوده ، ولی به طور کلی این نوع پیامها رایج ترین نوع خطاهای نمایش داده شده در صفحه دیجیتالی بخاریهای گازی برقی ژاپنی می باشند.

صفحه دیجیتالی ( A )
اکثر بخاریهای ژاپنی دارای یک صفحه دیجیتالی می باشند. این صفحه دیجیتالی نشان دهنده دمای محیط و دمای تنظیم شده می باشد. همچنین ارورهای احتمالی بخاری گازی برقی را می توان در صفحه دیجیتالی مشاهده نمود. همچنین تنظیم تایمر بخاری را می توان در صفحه دیجیتالی بخاری مشاهده نمود.

شبکه جلویی بخاری ( B )
موتور فن و فن بخاری گازی برقی ژاپنی در پشت این شبکه قرار دارد. گرمای تولید شده توسط بخاری بوسیله فن تعبیه شده از داخل به بیرون پرتاب می شود. دقت داشته باشید که جلوی شبکه بخاری حداقل به فاصله ۱ متر کاملا خالی باشد تا گرمای تولید شده کاملا به بیرون توسط فن انتقال داده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.