×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس‌نیا

متعاقب سفر اخیر وزیر محترم نیرو به استان سیستان و بلوچستان با اعطای اعتبار ویژه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به‌ منظور پیشرفت طرح‌های مهم تأمین آب و از جمله طرح اضطراری تأمین آب شُرب مردم سیستان اختصاص یافت.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به حجم آب قابل تأمین‌ و طراحی سیستم آب‌شیرین‌کُن ۱۰۰ هزار مترمکعبی در شبانه روز، گفت: فرآیند ساخت این آب‌شیرین‌کُن در کمتر از ۵ ماه گذشته، با سرعت بسیار خوبی آغاز شده، که باید در ابتدای سال آینده به طور کامل در مدار فعالیت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: یکی از طرح‌های مهم برای تأمین آب شرب پایدار در این استان، انتقال آب از دریاست، که با تکمیل و تأمین آب سیستان از دریای عمان، این تأسیسات جمع‌آوری و در صورت لزوم به منظور تأمین آب شرب به سایر نقاط، منتقل می‌شود.

محرابیان در پایان سخنانش به افزایش اعتبارات و منابع مالی طرح اضطراری تأمین آب شُرب مردم سیستان و سایر پروژه‌های آبرسانی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از منابع مالی جدیدی که توسط دولت به طرح‌های جهاد آبرسانی کشور اختصاص می‌یابد، هزار میلیارد تومان به صورت ویژه برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته می‌شود، تا ظرف موعد مقرر امکان تکمیل پروژه‌های آبرسانی در این استان فراهم شود..

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.