×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، به دنبال اعلام رهاسازی آب مورد نیاز فصل کشت در پیش رو از طریق سیستم پروژه آبرسانی به ده هزار هکتار از اراضی طرح معروف ۴۶۰۰۰ هکتاری و آبیاری مزارع، یکی از فعالان خانه کشاورز منطقه سیستان و متخصص در امور تحقیقات زراعی و ترویج کشاورزی، خبر رها سازی آب که از طرف معاونت حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان، ادعای وی، مبنی بر پمپاژ آب از طریق شبکه لوله، را تکذیب کرد و افزود: مدیران استانی و ناظران طرح، باید علت اینکه این حجم آب کم و محدود از طریق سیستم پروژه آبرسانی به مزارع توزیع نگردیده است، را روشن کنند.
چرا بلافاصله پس از اتمام طرح؛ حال که نوبت به اجرا و زیر بار رفتن خطوط انتقال آب فرا رسیده است مجری طرح جابجا می‌شود.
مسئول خانه کشاورز منطقه سیستان در ادامه به پیگیری اشکالات این طرح از سوی فعالان این تشکیلات تاکید کرد، و گفت: چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مهم نمی‌پردازند؟ و پیگیر حقوق برباد رفته کشاورزان نیستند، چه کسی باید جوابگوی حیف و میل هزاران میلیارد تومان از این سرمایه‌های عظیم باشد؟
چرا آقایان از زیر بار رفتن خطوط انتقال آب واهمه دارند و هر بار به بهانه‌ای از این مهم شانه خالی می‌کنند؟
این کارشناس خانه کشاورز منطقه سیستان که نخواست نامش فاش شود، در پایان به نمایندگی از طرف کشاورزان مظلوم و بی دفاع دارالولایه سیستان گفت: حرف جامعه کشاورزان این است که اگر قرار است در پائیز ۱۳۹۷ حتی به یک هکتار از اراضی دشت سیستان آب برسد همان یک هکتار هم توسط خط لوله شبکه انتقال، آبیاری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.