×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس؛ متعاقب سفر استاندار سیستان و بلوچستان به همراه مدیران کل دستگاههای اجرائی و معاونین ستادی به شهرستانهای شمال استان سیستان و بلوچستان در هفته دولت ، نشست شورای اداری منطقه سیستان، به ریاست مهندس احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، عصر روز دوشنبه ۴ شهریورماه، با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، شوراهای اسلامی، اعضاء شوراهای تأمین، اداری، و حل اختلاف و جمعی از معتمدین و اصحاب رسانه در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد.

طی این نشست ابتدا گنجی معاون استاندار و فرماندار  ویژه شهرستان زابل ضمن عرض خیرمقدم به استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه، روز کارمند و هفته دولت را به حاضران در این نشست تبریک گفت، و به ارائه اقدامات و خدمات دولت و  نیز مشکلات مردم و  موانع توسعه منطقه پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل به بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات مهم شهرستان زابل پرداخت، و ضمن تشکر از تفکر جهادی و روحیه خدمتِ استاندار سیستان و بلوچستان، از تدین، ایمان، و اخلاص وی به عنوان نقطه امید و بال پروازی برای خدمت بیشتر و بهتر یاد کرد و گفت:بنده اهل تعامل هستم و می‌دانیم شما برای خدمت آمده اید و هنگامی که خدمت می‌کنید، دست شما را به گرمی میفشاریم.

سپس تعدادی از ائمه جمعه و فرمانداران و مسئولان محلی مطالبی پیرامون وضعیت منطقه سیستان ارائه نمودند.

پس از اتمام درخواستها، انتقادات، سوالات و سخنان حاضران؛ مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران کل دستگاههای اجرائی و معاونین ستادی خواست به تک تک سوالات مطرح شده به طور شفاف و واضح پاسخ دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان پس از پایان پاسخهای مدیران کل؛ طی سخنانی با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف به غیورمردان دلیر سیستانی و مرزداران بی ادعای تنگه احد در مرزهای شرقی ایران اسلامی، تصریح کرد:خدمات ارائه شده در منطقه سیستان علیرغم گستردگی و تنوع، در شأن و جایگاه و عظمت جمهوری اسلامی ایران نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران کل دستگاههای اجرائی و معاونین ستادی همراه گفت: ما به عنوان مدیران و مسئولان باید پاسخگوی مطالبات و مشکلات مطرح شده باشیم، باید موانع را کنار زده و در راه ساختن این منطقه بکوشیم. ما قبل از آنکه به فلان دسته و گروه و حزب علاقه مند باشیم، سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به استقبال از انتقادات و پیشنهادات سازنده و تفاوت آن با تخریب و تهمت و جوسازی‌های مغرضانه گفت: انتقاد سازنده هدیه الهی برای ادامه راه و خدمت بهتر به مردم است.

تلطیف فضای جامعه و لمس روحیه فداکاری و جوانمردی در راه خدمت و رفع مشکلات و گرفتاری های منطقه سیستان از اولین پیامدهای این سفر بود،اعلام موجودیت تشکلی تحت عنوان “محفل انس” متشکل از اندیشه های ناب سیستانی، از سوی حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه زابل و “انجمن هاسب” متشکل از تمامی مدیران و مسئولان سیستانی شاغل و بازنشسته در مسئولیتهای مختلف تحت عنوان “انجمن همدلان سیستانی و بلوچستانی” از سوی مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از نکات جالب توجه این نشست مهم و منحصر بفرد بود، جلسه شورای اداری منطقه سیستان پس از شش ساعت بحث و گفتگو در نوع خود یکی از مفید ترین جلسات اداری پیرامون رسیدگی به مشکلات منطقه سیستان بود.

هیات تحریریه پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس از عنایت و بذل توجه مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه قدردانی می‌نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.