×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حسین قدس نیا

بیانیه دکتر غلامعلی خمر عضو هیات علمی دانشگاه و شهردار سابق زابل، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ دکتر غلامعلی خمر عضو هیات علمی دانشگاه و شهردار سابق زابل با صدور بیانیه‌ای حضور خویش به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، و هامون را با شعار “فردی از جنس مردم، برای مردم” اعلام کرد؛ متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مردم شریف سیستان

با سلام و احترام

خداوند را شاکرم که این فرصت را به بنده عطا فرمود تا در این لحظه تاریخی، اعلام نمایم که سرانجام بر تردیدها فائق آمدم و تصمیم قطعی به حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل گرفتم. بدیهی است که برنامه ها و اهداف کاری، در موعد تبلیغات انتخاباتی به حضور اهالی شریف منطقه سیستان اعلام خواهد شد، و لذا این متن را می توان یک پاسخ کلی برای همه عزیزانی تلقی کرد، که جویای رویکرد بنده در خصوص انتخابات پیش رو هستند.  در این فرصت مایلم چند جمله صمیمانه از جنس همان سخنانی که در این سال ها از من شنیده اید را با شما در میان بگذارم.

ابتدا باید بگویم که بنده وضعیت کنونی زندگی مردم در سیستان را تلخ و غم انگیز می بینم و لذا آن دسته از شهروندان عزیزی که وضع موجود را رضایت بخش می دانند، بهتر است که از خواندن ادامه این متن منصرف بشوند.

ما مردم سیستان که از قدیمی ترین و اصیل ترین ساکنان این سرزمین محسوب می شویم، امروز گویی به فراموش شده ترین بخش از مردم این سرزمین تبدیل شده ایم.

به چشم خود می بینم که استعدادهای جوان ما در برهوت بی تفاوتی مسئولان پژمرده می شوند و هیچ از دستمان بر نمی آید.

مردم را می بینم که همه روزه با سرهای فروافکنده به همدیگر می رسند و جز آه و ناله از شرایط موجود حرفی برای گفتن ندارند.

در این شرایط که به نظر می رسد امیدمان به بهبود شرایط بسیار کمرنگ شده است، آیا چیزی باقی مانده است که نگران از دست دادن آن باشیم؟ آیا زمان آن نرسیده است که مسئولان از منافع و تعلقات شخصی شان عبور بکنند و به تغییر در وضع موجود سیستان بیندیشند؟

حقیر ۴ سال قبل با هدف ایجاد تغییر در وضع موجود، کاندیدای نمایندگی شما مردم در مجلس شورای اسلامی شدم. امروز که به وضعیت شهر و به چهره مردم سرزمینم نگاه می کنم، هیچ تغییر قابل ملاحظه ای نسبت به ۴ سال گذشته نمی بینم. اگرچه نمایندگان محترم به سهم خود در راستای تحقق اهداف انتخاباتی شان تلاش کرده اند و می کنند اما من این تلاش ها را کافی نمی دانم و هرگز نمی توانم به وضع موجود رضایت بدهم.

سیستان نیازمند یک خانه تکانی اساسی برای رها شدن از دست نیروهای ناکارآمد است. همان  نیروهایی که سال هاست پست های متعدد را اشغال کرده اند و از ظرفیت سازمانی خود برای ایجاد تغییر در شرایط استفاده نمی کنند. گاه به این فکر می کنم که شاید برخی از مسئولان، وضعیت کنونی سیستان را با سرزمین های خوش آب و هوا و مرفه اشتباه گرفته اند و گمان می کنند که هنر یک مدیر موفق این است که وضعیت مطلوب امروز را تا زمانی که مسئولیت دارد ادامه بدهد و سپس آن را به همین صورت تحویل مسئول بعدی بدهد!

مردم شریف سیستان؛ عهد و پیمان من با شما همان است که ۴ سال پیش از این اعلام کردم. در زمان تبلیغات انتخاباتی باز هم خواهم گفت که همچون انتخابات گذشته حاضر نخواهم بود که برای پیروز شدن در انتخابات، استقلال رأی خود را فدای تقاضاهای آلوده اربابان زر و زور تزویر بکنم. خواهید شنید که زبان، قلم و قدمم همچون گذشته جز در راه تأمین منافع مردم به کار نخواهد آمد.

اکنون با حس سربلندی و افتخار از نگاه محبت آمیز شما به کارنامه ام در مبارزه با فساد سازمان یافته در شهرداری زابل، و با همان روحیه جهادی که دریافت حقوق شهرداری را بر خود حرام دانستم، مایلم اعلام بکنم که در موعد انتخابات دست یاری خود را برای ایجاد تغییرات اساسی در پاره تنم سیستان به سوی همه کسانی که از تحمل وضعیت موجود به تنگ آمده اند دراز خواهم کرد.

از خداوند بزرگ میخواهم که حقیر را در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد سازمانی هدایت فرماید و لحظه ای مرا به نفسانیات وانگذارد.
 
دکتر غلامعلی خمر
شهردار اسبق و عضو هیأت علمی دانشگاه زابل

۱۳۹۸/۰۷/۱۴

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.