×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در گرامی داشت هفته روستا ۵۳ پروژه مختلف در نقاط عشایری استان با افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش سیستان پرس:علی زینی وند در حاشیه شورای عشایری شهرستان خاش بیان کرد: در این هفته شاهد افتتاح ۲۵ پروژه و کلنگ زنی ۲۸ پروژه دیگر می شوند که عمده پروژه در مباحث تامین آب شرب و ساخت استخر و لایروبی چاهها و قنوات، برق رسانی و طرحهای زیرساختی خواهند شد.

وی با تاکید بر اجرای طرحهای خانه بهداشت، زمین چمن ورزشی، حمایت از محرومان و رفع مشکلات سجلی و زیرساختی و آموزشی و تشکیل بانک های اطلاعاتی عشایر در خاش افزود: روستائیان و عشایر پاسدار واقعی فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و زندگی سنتی و در حقیقت عامل اصلی حفظ هویت ملی و آداب و رسوم کهن ایران باستان به شمار می روند.
حمید طوقی مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان هم گفت: حدود ۱۹ هزار خانوار عشایری در هر شهر استان نیازمند اعتبار ۱ میلیارد تومانی هستند که ضرورت دارد سالانه افزون بر ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات این قشر در استان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: عشایر سیستان و بلوچستان با تولید سالانه ۳۴۰۰ تن گوشت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر نقش مهمی در تولیدات استان بر عهده دارند.

حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم از اجباری شدن پلاک گذاری دام های سبک و سنگین روستائیان و عشایر خبر داد و تاکید کرد: این طرح از امروز در استان کلید خورده و لازم است که مردم ما از این طرح استقبال کنند زیرا دام های بدون پلاک قاچاق محسوب خواهند شد.

شاقوزائی مدیر بیمه روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه از مجموع ۳۶ هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان ۲۵۰۰ خانوار در خاش سکونت دارند گفت: حداقل حق عضویت بیمه روستائیان و عشایر ۲۷۰ هزار تومان در سال بوده که تلاش می کنیم در قالب طرح ده گردشی و با مشارکت دادن شوراها و دهیاران این آمار را افزایش دهیم.

محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه افزون بر یکهزار روستا مهد و مهد کودک در شهرهای استان وجود دارد از آمادگی این اداره کل برای ایجاد روستا مهد و اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه در روستاهای استان خبر داد.
بلوچزهی مدیر کل زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم گزارشی از طرح های در دست اقدام این اداره کل ارائه داد.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساختهای توسعه ای در مناطق روستائی و عشایری اهمیت توجه به مباحث آموزشی را خواستار شد.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم با اشاره به اینکه سیاه چادرهای عشایر بنگاههای اقتصادی هستند بیان کرد: تامین نیازهای آب و برق، آموزش، فراهم کردن زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی و صدا و سیما، بهداشت، ورزش و تفریح و اشتغال و درآمدزائی، گردشگری و احیای بازی های بومی و محلی و کشت گیاهان دارویی از اولویت های مهمی بوده که باید در دولت مورد توجه قرار گیرد.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت و شماری از مدیران ادارات و نهادها در حوزه کاری خود گزارش دادند.
ضمن اجرای مسابقات شتر دوانی و بازی های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه عکس و عرضه تولیدات دستی روستائیان و عشایر از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بیمه روستائیان و عشایر در منطقه دشت رباط خاش تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.