×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر بنجار پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی
با استفاده از حکمتهای گهربار نهج البلاغه اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید؛ بترسید از خدایی که اگر سخنی بر زبان جاری کنیم می‌شنود. بترسید از خدایی که گناهان پنهانی ما را هم می‌داند و در همه احوال در محضر خدائیم. لذا به یاد خدا باشیم تا رستگار شویم و بدانیم فقط خداست که؛ سعادت دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند.
خطیب جمعه بنجار در ادامه خطبه گفت: از بد اخلاقی با اهل خانواده و نزدیکان بترسید، برای خانواده سخت گیری نکنید، چرا که پیامبر فرمودند: بدترین مردم کسی است که بر خانواده‌اش سخت بگیرد. در ارتباط با اهل خانواده صمیمی باشید. همه اهل خانواده تلاش کنند تا کانون خانواده به کانون محبت، صمیمیت و دوستی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه دوم در آستانه سالروز سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری راجع به کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی همه ارگانها و دستگاهها را به همکاری و کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دعوت کردند تا جوانان را به مسجد جذب کنند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

خطیب جمعه بنجار در ادامه تاکید کرد: مشکل امروز منطقه سیستان که چند روزی است همه مردم با آن پنجه دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود گازمایع است که متأسفانه بر اثر صادرات و مدیریت ناصحیح، مردم در مشکلات به سر می‌برند و بعضی بازار سیاه درست کرده‌اند و دلالی می‌کنند. مسئولین باید نسبت به رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام بدهند و اداره استاندارد و صنعت، معدن و تجارت نسبت به وزن کپسول گاز حساسیت بیشتری به خرج دهند چرا که کم فروشی و گرانفروشی در بعضی جاها مشهود است.

خطیب جمعه شهر بنجار در ادامه به سپری شدن بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های دفاعی، موشکی، نانوتکنولوژی، و سلول‌های بنیادین و تولید علم و صنعت به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و این پیشرفت مرهون خون شهدای عزیز و حضور مردم در صحنه و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری است، که امروز مثل کوه استوار در برابر دشمنی های کینه توزان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

امام جمعه بنجار در پایان ضمن یادآوری مجدد مشکلات طرح آبرسانی به ۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان با لوله خواستار روشن شدن ابهامات این طرح شد و تاکید کرد: ضرورت دارد مشکلات این طرح به سرعت برطرف شود تا کشاورزان عزیز ما برای کشت پاییزه و فصل زراعی مشکلی نداشته باشند، مجری طرح آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان و سایر دست اندرکاران رضایت خدا را مدنظر قرار دهند، نباید حق کشاورزان ضایع شود، طرح آبرسانی با لوله به اراضی دشت سیستان دارای ابهامات و نواقص عدیده‌ای است، که قطعا باید برطرف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.