×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به در پیش بودن فصل کشت و پایان مدت اجرایی پروژه طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری به اراضی دشت سیستان، بر نهایی کردن این طرح تاکید کرد.

سیستان پرس”احمدعلی موهبتی “استاندار” در  جلسه بررسی نهایی و رفع مشکلات اجرایی و اجتماعی احتمالی طرح  ۴۶ هزار هکتاری دست سیستان که در سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور دکتر عدل معاون زیربنائی این سازمان برگزار شد؛ بر تحویل آب به کشاورزان از طریق طرح تاکید کرد.
وی گفت: در آغاز پذیرش مسوولیت استان و پس از بازدید از طرح، از وزارت جهاد کشاورزی درخواست تدبیر و تمهید لازم در مورد نظام بهره برداری، نظام نوین آبیاری و الگوی کشت  کردم و این مساله در سفر وزیر محترم و معاونین و دست اندرکاران بررسی و مقرر شد اقدام لازم صورت پذیرد.
استاندار گفت :امروز پس از گذشت مدت قانونی اجرای طرح و در آستانه تحویل نهایی پروژه،  امیدوارم مشکلی در این خصوص نباشد.
موهبتی ضمن تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح گفت: این طرح بزرگ که با عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اجرا شده است، کم نظیر و قابل ستایش است و این کار مهم و ارزشمند نباید بخاطر مسایل و غفلت های جزیی از قبیل مشکلات اجتماعی، تحت الشعاع قرار گیرد.
گفتنی است در این نشست عدل معاون امور زیربنائی برنامه و بودجه با توجه به تخصیص اعتبارات طرح، گفت:ارزیابی این است که با توجه به تامین اعتبار و زمان کافی برای اجرای پروژه، اکنون نباید مشکلی باقی باشد.
وی از متولیان طرح خواست هر مشکلی در روند نهایی شدن پروژه وجود دارد در حضور استاندار و مسوولان سازمان مطرح تا رفع گردد.
اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد نیز با اشاره به اینکه طرح در آستانه نهایی شدن برای واگذاری است گفت: مشکلات کوچک و ریز از قبیل جمع و جور کردن گوشه وکنار پروژه است و بزودی آمادگی لازم برای تحویل آب به حقابه داران طبق تعهد ومطالعات پروژه فراهم می شود.
بنا به تصمیم این نشست، مقرر شد طرح نهایی پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه تخصصی روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه در استانداری بررسی و در صورت تصویب اجرایی گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.