×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

نمازجمعه شهر بنجار از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان در آخرین جمعه از پائیز ۹۸ به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا در خطبه اول نماز پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی؛ به بیان مباحث اخلاقی و عرفانی حول محور اخلاق و تقوای الهی اشاره کرد و گفت: گناه و معصیت در شرع مقدس قبیح است، اما چهار مورد از خود گناه بدتر و قبیح تر است، که عبارتنداز: کوچک شمردن گناه؛ افتخار کردن به گناه؛ شادمانی کردن بعد از گناه؛ و اصرار بر انجام گناه که باعث قطع رحمت الهی می‌شود و افزایش گناه و معصیت در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پارسا با اشاره به وضعیت افراد فاقد شناسنامه گفت: موضوع فاقدین شناسنامه در منطقه سیستان یک معضل و مشکل جدی است، والدین این افراد به دلیل عدم آگاهی و سواد کافی به دنبال شناسنامه نرفته‌اند، و امروز دچار مشکلاتی هستند؛ و از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محرومند؛ در حالی که هویت آنها ایرانی است و باید دستگاه‌های مربوطه برای شناسنامه دار شدن افراد اقدام کنند.

وی راجع به مسائل و تحولات جهانی بر طبق پیش ‌بینی‌های مراکز متعدد پژوهشی و تحقیقی گفت: مطابق تحقیقات سازمان‌های امنیتی؛ قدرت پوشالی آمریکا به علت تحولات درونی و بیرونی در حال افول است، و در دوران احتضار به سر می‌برد. حضرت آقا چندین بار به این مورد بشارت داده‌اند؛ استیضاح رئیس جمهور نادان آمریکا ترامپ نشان دهنده اضمحلال قدرت پوشالی آمریکاست و یکی از مهمترین دلایل تاکید حضرت آقا به گفتمان مقاومت و مردود دانستن مذاکرات همین افول و اضمحلال آمریکاست و کسانی که منافع کشور را به زلف مذاکره گره زده‌اند؛ باید بدانند، از این دیگر آبی گرم نخواهد شد، مردم ما باید آگاه‌تر باشند، هر کجا آمریکا پا گذاشته است، مقر جاسوسی و فساد و براندازی و ظلم و جنایت بوده است، عوامل داخلی نباید آب به آسیاب دشمن بریزند، تا با حفظ وحدت و یکپارچگی در پایان سال انتخابات سالم و آزاد و پرشور و باشکوه و پرشور برگزار کنیم.

خطیب جمعه شهر بنجار در ادامه به مسائل محلی منطقه اشاره کرد و گفت: علیرغم رهاسازی آب کشاورزی در کانال‌های پنجگانه؛ متاسفانه، کشاورزان عزیز منطقه بنجار و روستاهای تابعه از این نعمت بزرگ بی‌بهره‌اند. اراضی کشاورزی روستاهایی که از رودخانه شهر بنجار آبیاری می‌شود، به زیر کشت نرفته‌است؛ هنوز آب در رودخانه‌ بنجار جاری نشده است، از معاونت منابع آب سیستان، می‌خواهیم نسبت به رهاسازی آب در رودخانه شهر از مخازن چاه نیمه ها اقدام کند.

امام‌جمعه شهر بنجار در پایان از بخشدار زحمتکش بخش مرکزی شهرستان زابل؛ بابت مدیریت صحیح و توزیع مناسب سیلندرهای گاز تقدیر کرد و افزود: امیدواریم که با نظارت سایر مسئولین و همکاری مردم مشکل گاز برطرف شود و بتوانیم رضایت نسبی مردم را جلب کنیم چرا که رضایت خدا در رضایت مردم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.