×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان / هشدارهای نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس؛ عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با هدف بازدید از روند اجرای طرح بزرگ انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان صبح امروز جمعه ۶ دیماه، وارد سیستان و بلوچستان شد. بازدید از مزارع در حال آبیاری شهرستان هامون، ایستگاههای پمپاژ در هامون و زهک، بازدید از مزارع الگویی مرکز تحقیقات کشاورزی زهک و مزارع کشاورزی هیرمند از جمله برنامه های این سفر یکروزه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از روند اجرای طرح بزرگ انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان و ایستگاههای پمپاژ در شهرستانهای هامون و زهک بازدید کرد.

هشدارهای نماینده زابل در مجلس

دکتر حبیب الله دهمرده نماینده مردم شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی طی نطق قبل از دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: کوچ مردم سیستان، مرزهای شرقی کشور را عملا به قم و سمنان می‌کشاند. درصد زیادی از مردم سیستان کوچ کرده‌اند. در بعضی‌ جاها صددرصد روستاها تخلیه شده است که همه خبر دارند.
وی در ادامه افزود: دو سه سال جلوتر نیروی انتظامی جلوی اینکه مردم بروند را می‌گرفت، راه را می‌بستند و نمی‌گذاشتند مردم مهاجرت کنند، البته برخی مردم وسایل خود را جا می‌گذاشتند و می‌رفتند.
دکتر دهمرده با تاکید بر اینکه، منبع درآمد مردم سیستان، عضویت در کمیته امداد و دریافت یارانه است؛ خواستار توجه جدی دولت به وضعیت بحرانی منطقه سیستان و تصمیمات جهادی در خصوص پایداری و ثبات و جلوگیری از مهاجرت مردم به سایر مناطق کشور گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.