×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

خطبه‌های نمازجمعه ۶ دیماه شهر بنجار از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا امام جمعه این شهر؛ در مسجد جامع بنجار اقامه شد.
امام جمعه بنجار پس از سفارش به رعایت تقوای الهی به بحث پیرامون اهمیت تقوا و خداترسی پرداخت و گفت: وقتی انسان به وجود خدا و حضور خدا ایمان داشته باشد، گناه نمی‌کند.

امام جمعه بنجار با بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: گناهان دارای آثار مختلفی هستند؛ بعضی از گناهان مثل: “تجاوز به حقوق دیگران” باعث زوال نعمت می‌شود؛ “ظلم به دیگران” انسان را در مشکلات و گرفتاری قرار می‌دهد. قطع رابطه با خویشاوندان، باعث مرگ زودرس می‌شود؛ “شرابخواری” باعث آبروریزی می‌شود؛ نافرمانی از دستورات پدر و مادر و خوردن لقمه حرام؛ مانع استجابت دعا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا امام جمعه شهر بنجار گرامیداشت چهلمین سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل عظیم الشأن در سال ۵۸ و اشاره به سرانه سواد آموزی، گفت: الحمدلله نهضت سوادآموزی اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی انجام داده‌است؛ سرانه سواد آموزی، در قبل از انقلاب ۱۵% و اینک پس از ۴۱ سال به ۹۷% رسیده‌است. وی در ادامه افزود: لازم است که همه متنفذین و ریش‌سفیدان، معتمدین، روحانیون، و شوراهای اسلامی فرهنگ‌سازی کنند تا با همت آموزشیاران نهضت سوادآموزی؛ بتوانیم جهل و بیسوادی را ریشه کن کنیم؛ و ان شاءالله به همین زودی ۱۰۰% مردم ما باسواد شوند.

خطیب جمعه شهر بنجار با اشاره به حرکت انقلابی مردم در نهم دی ماه؛ روز بصیرت و میثاق با ولایت؛ افزود: در فتنه ۸۸ مردم عزیز ایران اسلامی در این روز با یک نه بزرگ؛ با تکیه بر سه عنصر اصلی؛ مدیریت و رهبری هوشمندانه و حکیمانه و بی‌بدیل مقام معظم رهبری، حضور بصیرت مدارانه و انقلابی مردم ایران اسلامی، و پیوند عمیق بین امام و امت، مشت محکمی بر دهان به فتنه گران و آشوبگران زدند. و هویت اصلی کسانی که به نظام و انقلاب خیانت کرده‌بودند، برای مردم مشخص شد.

امام جمعه بنجار سپس گفت: دست توانای خداوند متعال، نگهبان و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، آنچنان که دشمنان در صدر اسلام؛ خیلی بدتر از این اقدامات را انجام دادند؛ شعب ابی طالب را بوجود آوردند، ولی پیغمبر شکست نخورد؛ لذا ما هم با اتکال به فرامین اسلام شکست نخواهیم خورد.

وی همچنین تاکید کرد: قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران باعث شد که در اجلاس اخیر مالزی ایران حرف اول را بزند و حکومت پوشالی عربستان سعودی منزوی شود.

خطیب جمعه شهر بنجار، در پایان به سفر امروز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، به منطقه سیستان اشاره کرد؛ و از نمایندگان مردم شریف منطقه سیستان؛ در مجلس شورای اسلامی و استاندار سیستان و بلوچستان، که مقدمات این سفر را فراهم کردند، تقدیر نموده و گفت: امیدواریم این سفر نتایجی مثبت برای مردم سیستان داشته باشد؛ و باعث برکت و رفع نواقص و مشکلات طرح موسوم به ۴۶ هزار هکتار شود؛ چرا که این طرح دارای مشکلات عدیده ای است، هرچند مقدار پیشرفت را ۹۷% اعلام کرده‌اند؛ ولی در خیلی جاها حتی ۴۰% پیشرفت هم ندارد؛ که امیدواریم؛ آقای کشاورز و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرائی مرتبط برای رفع نواقص و مشکلات این طرح؛ اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند که علاوه بر رضایتمندی مردم عزیز و شریف و ولایی منطقه سیستان به موطن و سرزمین آبائی و اجدادی شان؛ رضایت خداوند متعال را هم در پی خواهدداشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.