×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل بهمراه با دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی این دانشگاه از پایانه مرزی گمرک میلک شهرستان مرزی هیرمند؛ به عنوان تنها مسیر ورود اتباع خارجی و مسافران کشور افغانستان به خاک جمهوری اسلامی ایران؛ در استان سیستان و بلوچستان بازدید نمود و روند کنترل و پایش افراد را در گیت کنترل بیماران احتمالی بیماری مهلک کرونا ویروس، مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، در این بازدید به تیم مستقر در گیت پایش پایانه مرزی گمرک میلک تاکید نمود: هر چند در کشور افغانستان کرونا ویروس گزارش نشده است، اما تیمهای دانشگاه علوم پزشکی زابل با دقت و حساسیت نسبت به کنترل افرادی که از طریق این پایانه وارد کشور ما می شوند، مبادرت کنند و تمامی افراد مورد کنترل و غربالگری قرار گیرند.
دکتر میرزائی در این بازدید دستور داد به منظور رعایت جایگاه انسانی شهروندان افغانستانی و جلوگیری از ازدحام و معطلی این عزیزان؛ یک تیم دیگر با امکانات لازم نیز در پایانه مستقر شود و مسافران را در خصوص کورنا ویروس مورد کنترل قرار دهند.

قابل به ذکر است: به دستور رئیس دانشگاه یک بخش مجهز در محل بیمارستان تنفسی سینا زابل، به صورت مجزا جهت بیماران آنفلوآنزا اختصاص یافته است، و همین بخش با تجهیز به امکانات هتلینگ مناسب اکنون برای بیماران احتمالی کورنا ویروس آماده شده است. از آنجا که دستها در اثر تماس با محیط بیشترین نقش را در انتقال ویروسها به بدن دارند؛ لذا شهروندان میتوانند با شستن متناوب دستها در طول شبانه روز گام مهمی در جهت مصونیت از این ویروس جدید بردارند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.