×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، جشنواره فجر پیروزی ویژه ایام الله دهه فجر در دهمین روز این دهه فرخنده و مبارک، در دبستان پسرانه هامون زابل برگزار شد.

مدارس با توجه به نقش مهمی که در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارند، هرساله برای زنده نگه داشتن ایام الله دهه فجر فعالیت‌های زیادی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

جشنواره فجر پیروزی ویژه ایام الله دهه مبارکه دهه فجر در دبستان پسرانه هامون زابل؛ به همین مناسبت و توسط کادر آموزشی بهمراه دانش آموزان این واحد آموزشی برگزار شد.

 

 

دبستان پسرانه هامون شهرستان زابل، که به عنوان یکی از بهترین مدارس پسرانه در زابل شناخته می شود. دارای ویژگی‌های منحصربفرد و ممتازی در شیوه مدیریت مدرسه و فعالیت‌های قابل انجام در مدرسه است، که به همین دلیل با دیگر مدارس متفاوت است.

این جشنواره از جمله فعالیت‌های مهمی بود که در این روزهای سرد گرمای خاصی را در وجود دانش آموزان تزریق کرد. در ابتدای این جشن آیاتی از قرآن کریم به زیبائی توسط یکی از دانش آموزان تلاوت شد. در ادامه یک مسابقه و بازی مهیج انجام شد. تا دانش آموزان استعداد و خلاقیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

پس از آن مدیریت مدرسه در خصوص چگونگی اتفاقات بهمن ۱۳۵۷ به ایراد سخن پرداخت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی جهت تعلیم و رشد دانش آموزان انقلابی و پشتیبان این مرز و بوم در مورد انقلاب اسلامی پیروزی و رهبری آن به دست امام خمینی(ره) صحبت کرد تا دانش آموزان با این رویداد تاریخی بیشتر آشنا شده و اهمیت آن را بهتر درک کنند. وی در سخنان خود با اشاره به مجاهدتهای شهدای انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و شهدای جبهه پایداری؛ امنیت و آرامش امروز ملت ایران را مرهون خونهای پاک شهیدانی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواند و یاد و خاطره ده روز پیروزی انقلاب اسلامی بهمن ۱۳۵۷ را در دل‌ها زنده کرد؛ و گفت: دهه فجر یعنی ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه که همان روزهای ورود امام پس از ۱۵ سال تبعید، به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی است؛ برای همه ما دارای احترام و ارزش است، و همه تلاش ما در طول تمام این سال‌ها سربلندی و آبادی هرچه بیشتر کشور عزیزمان بوده‌است. امیدوارم با چنین جشن‌هائی بتوانیم یاد و خاطره انقلاب اسلامی را برای همیشه زنده نگه داشته و جوانانی انقلابی به جامعه تحویل دهیم.

سپس یکی از دانش آموزان قطعه پرمحتوائی اجرا کرد، که هم مراسم رنگ و بوی خاصی گرفت و هم از هنر و استعداد دانش آموزان به بهترین نحو ممکن استفاده شد‌.

در پایان برنامه مسابقات سرگرم کننده و بازی‌های مهیج و نشاط بخش، برای دانش آموزان تدارک دیده شده بود، که ساعاتی سرشار از هیجان و لبخند را هم برای شرکت کنندگان در مسابقه و هم برای تماشاگران مسابقه فراهم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.