×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ مهندس محمود دولت کردستانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای خطاب به منتخبین مردم شریف و ولایتمدار این استان پهناور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صادر کرد؛ در پیام مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان سیستان و بلوچستان آمده‌است:

به نام او که قدرتش ابدیست

سلام بر مردم فهیم و نجیب استان پرافتخار سیستان و بلوچستان

سلام و تبریک خالصانه تقدیم به منتخبان مردم استان؛ عزیزانی که اعتماد مردم پشتوانه آنهاست و قطعا با دعای خیر مردمان نجیب این خطه از ایران اسلامی بدرقه و حمایت خواهند شد.

ضمن تشکر از نمایندگان مجلس دهم و همه نمایندگان محترم ادوار گذشته، بدینوسیله آنچه دغدغه افکار عمومی و مطالبه مردم استان، خصوصا نسل جوان از نمایندگان و منتخبانشان هست، که حاصل سالها گفتمان، مخاطب پژوهی، نظرسنجی و نیازسنجی است و با تجربه رسانه‌ای چند ساله که عائدم شده است؛ را با کمال ادب و ارادت به منتخبین این دوره “نمایندگان مجلس یازدهم” عرضه و تقدیم می‌دارم:

✅۱. ضرورت دارد نمایندگان، مطالعه‌ای دقیق و بررسی جدی از مصوبات، فعالیت‌ها و تلاش‌های مجالس گذشته و نمایندگان ادوار مجلس داشته باشند، مردم توقع دارند اقدامات اثربخش تداوم یابد و رویکردهای آسیب زا و تنش زا رفع شود.

✅۲. مردم انتظار دارند نمایندگانشان آنگونه از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنند، که نمایندگان استان‌های اثرگذار بهره می‌برند. لازمه این کار، مطالعه دقیق قوانین، دستورالعمل‌های کلان کشور و اشراف کامل به همه قوانین به ویژه قانون اساسی و سیستم اداری و مدیریتی کشور است، “این مهم برای عزیزانی که تازه به جمع اهالی بهارستان پیوسته اند، ضرورت بیشتری دارد. ”

✅۳. افکار عمومی استان دیگر تحمل نمی‌کند که نماینده مجلسی بعد از گذشت چهارسال از عمر شریف خود و وقت گرانبهای مجلس و موکلانش، تازه خم و چم کار را پیدا کند؛ سرعت عمل، تلاش خستگی ناپذیر و استفاده از تجربیات دیگران کمک حال خوبی است.

✅۴. تحلیل آراء، ماهیت مجلس یازدهم را مشخص می‌کند. مردم، تکلیف را معین کرده‌اند، با انتخاب شما پیام و مطالبه خود را فریاد زده‌اند، باید مراقب بود و با تفکر و عملکرد جهادی تلاش کرد، تا این امید به اشکال مختلف رنگ نبازد. برای این کار نباید در سبدهای فرسوده و ناکارآمد قرار گرفت، خیلی‌ها منتظر شکار نمایندگان هستند و دام هائی رنگین و به ظاهر موجه پهن کرده‌اند، از ابزارها و شعارهای سیاسی گرفته تا ترفندهای قومی، مذهبی و اقلیتی و…. لذا بهترین کار توجه مستمر به شاخص‌هاست و حرکت در مسیر انقلاب. مردم و نظام با هیچ کس عقد اخوت نبسته و نخواهند بست؛ پس طوری باید عمل کرد که استان بعد از چهارسال سرمایه خود را از دست ندهد و نمایندگان بعد دوره چهارساله هم یار مردم و یاور مدیریت استان باشند.

✅۵. متاسفانه استان ما گرفتار آفتی بزرگ است که عمدتا خود نامزدها و نمایندگان پدید آورده‌اند و آن جایگاه و شأن نازلی است که برای نماینده بودن، عرف و تکلیف شده است، کارهای کوچکی که نماینده را از تکلیف اصلی و وظیفه کلان نمایندگی و قانون گزاری و نظارت باز می‌دارد و انرژی نماینده را مصروف کارهای دست دوم می‌کند. ویژگی دربرگیر بودن اقدامات و فراگیر بودن پیگیری‌ها شأنیت نمایندگی را بالا می‌برد .

✅۶. دلیل رد صلاحیت بعضی از نمایندگان قبلی و خیلی از اشخاص متشخص؛ بهترین هشدار برای مراقبت بیشتر است، مردم استان بهترین‌ها را راهی مجلس کردند؛ پس انتظار بهترین رفتار، بهترین اخلاق و بهترین پاکدستی ها را که همانا، شأن این مردم شریف است، را دارند؛ از این پس رفتار شما نماد مردم سیستان و بلوچستان هست، پس باید از دام طمع، مال اندوزی، رانت و ویژه خواری که دیگران در آن افتادند، برحذر بود.
گرفتاری در این دام ها، برای مردم و انقلاب و شخص نماینده مصیبت بار است.
شما نمایندگان؛ عصاره این ملت و حافظ آبروی این مردم هستید پس آبروداری کنید.

✅۷.شما همه، یکجا نمایندگان استان پهناور سیستان و بلوچستان هستید، مردم انتظار کارجمعی و البته علمی دارند. با این کار صدای مردم استان را رسا کنید. شما رسانه ی قابلیت‌ها و بیان نیازها و محرومیت‌های استان هستید.

✅۸. حیف است که تا کنون مجمع نمایندگان استان با همه نیازهای اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، قومیتی، مذهبی و… بطور کامل و با حضور همه نمایندگان شکل نگرفته باشد!!! واین تقاضای موکلان، نخبگان و اصحاب رسانه استان از شماست که به تفرق و دوری پایان دهید. وقتی مردم ما در وسط سختی‌ها دورهم هستند؛ نمایندگان باید دورهمی های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را قویتر و جدی تر بگیرند و باعث تقویت وحدت مردم شوند نه اسباب تفرق بیشتر.

✅۹. جامعه نخبگانی استان بر دو نکته تاکید و انتظار فوری دارند که نمایندگان محترم اولا؛ گروه‌های مشاوران فهیم، متخصص و امین انتخاب کنند که نیاز است با دقت و از همین حالا انجام شود و دوما؛ ارتباط تنگاتنگ خود با رسانه‌ها و اصحاب خبر و اطلاع رسانی را برقرار و حفظ نمایند، چراکه این عزیزان پل ارتباطی بین شما و مردم و موکلانتان هستند.

✅۱۰. شاید نشود نسخه ای نوشت و فرمولی ارائه کرد که تک تک مردم را راضی نگهداشت، اما می‌توان شاخصی داشت که حتما خیر همه ی مردم در آن هست؛ و آن توجه به رضایت خداوند متعال است که به تلاش‌ها ثمر می‌بخشد، به خادمی و خدمت، اجر می‌دهد، به خلوص، برکت می‌دهد و به مشورت‌های آگاهانه و صادقانه، فکرناب و به دلسوزان، راهکار نشان می‌دهد.

📝انشاءالله موفق و سربلند باشید و ماندگار

برای دوامتان در اذهان مردم و حافظه تاریخی ایرانیان و اهالی سیستان و بلوچستان دعا می‌کنم.

با احترام و ارادت
محمود دولت کردستانی
اسفند ماه ۹۸

پایگاه اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.