×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ به دنبال ابتلاء تعدادی از هموطنان در استانهای شمالی و غربی به ویروس کرونا و ضرورت پیش بینی های لازم در این خصوص؛ جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستان زابل روز دوشنبه برگزار شد.

فرماندار شهرستان زابل در این جلسه ابتدا از حضور باشکوه و مقتدرانه مردم شریف منطقه سیستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی تقدیر نمود و از آن به عنوان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و منافقین داخلی و خارجی و ضامن امنیت و عزت این نظام مقدس یاد کرد و سپس با اشاره موضوع ورود کرونا ویروس جدید به کشور، گفت: ما اینک در کشور با موضوع کرونا ویروس مواجه هستیم؛ متاسفانه عده‌ای با بی اخلاقی و به قصد دامن زدن به التهابات و نگرانی‌های مردم؛ به دنبال انتشار شایعات هستند؛ که جا دارد موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری و با متخلفان و شایعه سازان برخورد جدی شود. مردم اخبار و اتفاقات مربوط به حوزه بهداشت و سلامت را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر تعقیب نمایند.

در ادامه این جلسه دکتر رودباری دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذائی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان زابل به معرفی ویروس کرونا پرداخت، و به تمهیدات انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی زابل در منطقه سیستان اشاره کرد، و گفت: به منظور آشنایی بیشتر مردم با این ویروس ناشناخته ضمن نصب بنرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در مراکز پرتردد و اماکن عمومیْ، تعداد قابل توجهی تراکت و بروشور نیز تهیه و توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زابل افزود: با استقرار ایستگاه سلامت و پایش مسافران ورودی مرز میلک در گمرک میلک روزانه بیش از ۶۰۰ نفر مسافر ورودی به وسیله تب سنجهای لیزری مورد پایش و کنترل قرار می گیرند، تیمی هم در فرودگاه زابل به همین منظور استقرار یافته است. همکارانی که با بیماران مشکوک در ارتباط هستند، به پوشش کاملا و غیر قابل نفوذ ویروس مجهز شده‌اند همچنین مسافران ورودی از شهرهای آلوده را با مراجعه به منازل و اماکن حضورشان مورد کنترل و پایش قرار می‌دهیم.

در پایان این جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستان زابل مصوب نمود:
به منظور کنترل بیشتر و پیشگیری لازم تا اطلاع ثانوی کلیه قلیان خانه ها تعطیل شوند، استخرها و سالنهای ورزشی نیز تعطیل شوند، همچنین سینماها و کتابخانه‌های عمومی تعطیل و همایشها و نشستهای عمومی و اردوها لغو گردد. دست فروشان مستقر در بازار و مقابل مخابرات و اداره پست جمع آوری و ساماندهی شوند.داروخانه‌ها ملزم به در اختیار قرار دادن لوازم مورد نیاز مردم، گردیدند و نیز تیمی از تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت معدن و تجارت زابل، مرتباََ تمامی داروخانه‌ها را جهت بررسی و تحویل اقلام مورد نیاز از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی و الکل و دستکش و … بازدید کنند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.