×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: برگزاری نماز جمعه در تمامی شهرستانهای استان، فردا جمعه ۹اسفندماه جاری به مثل گذشته برگزار خواهد شد و شایعه لغو اقامه نمازجمعه در مصلی ها، تکذیب می‌گردد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری، با اشاره به شیوع بیماری کروناویروس در برخی از نقاط سطح کشور، گفت: شایعاتی در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر لغو اقامه نمازجمعه در سطح مصلی های سیستان و بلوچستان در حال بازنشر می‌باشد، که این موضوع تکذیب گردیده و فردا در تمامی مصلی ها، نماز جمعه اقامه خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: خطر ویروس کرونا بر اساس بررسی انجام شده و نظر متخصصان، از ویروس آنفولانزا به مراتب کمتر است و بیشترین خطری که ویروس این بیماری دارد، قابلیت پخش سریع آن می‌باشد که بر این اساس مردم و مسئولان از انتشار آن در سطح جامعه و وسعت مناطق پخش شده دچار دلنگرانی شده‌اند و همه می‌خواهند جلوی پیشرفت این بیماری گرفته شده و آن را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: همه باید نکات بهداشتی لازم به مثل شستن مرتب دستها با آب و صابون و رعایت آداب سرفه و عطسه را در اولویت کار خود قرار دهند تا بتوان این بیماری را مدیریت و کنترل کرد.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری نمازجمعه هفته جاری، گفت: ضد عفونی مکانها در تمامی شهرستانها با همکاری دستگاه ها و نهادهای مرتبط انجام گرفته و فردا و قبل از اذان ظهر، آموزش‌های لازم به نمازگزاران توسط نیروهای مراکز بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی در هر شهرستان، داده می‌شود، و تجهیزات بهداشتی لازم نیز ارائه خواهد شد.

طاهری در پایان تاکید کرد: با ائمه جمعه استان صحبت های لازم بمنظور کوتاه شدن خطبه‌ها و حذف سایر برنامه‌ها جهت بازگشت زودتر نمازگزاران به منازل انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.