×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طوفان غلظت غبار در هوای زابل را به ۲۲برابر مجاز رساند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای سرد شمالی که از صبح امروز در پنج شهرستان شمالی استان آغاز شده، منجر به خیزش گردوخاک و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۲۲برابر حد مجاز شد.

محسن حیدری همچنین گفت: هم اکنون میانگین سرعت وزش باد در زابل ۷۲کیلومتر بر ساعت است که گردوخاک حاصل از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۳۰۰متر کاهش داده‌است.

وی افزود: گردوخاک موجود در هوا سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۳هزار و ۲۷۰میکروگرم بر مترمکعب، معادل ۲۲برابر حد مجاز شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در مورد آخرین وضعیت بادهای جنوبی در زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز گفت: سرعت وزش باد در نصرت آباد زاهدان نیز به ۲۵متر بر ثانیه معادل ۹۰کیلومتر بر ساعت رسید که شعاع دید افقی را به ۳۰۰متر کاهش داد.

حیدری تصریح کرد: سرعت وزش باد شدید که از روز چهارشنبه در زاهدان آغاز شده‌است، به ۷۲کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن خیزش گردوخاک،  شعاع دید افقی در محدوده فروردگاه زاهدان را به ۵۰۰۰متر کاهش داد.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود امروز  پنجشنبه ۸اسفندماه وزش بادهای جنوبی فعال در نواحی مرکزی استان فروکش کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.