×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

روز پنجشنبه ۸اسفندماه مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در استان سیستان و بلوچستان، طی سخنانی خبر لغو نمازجمعه این هفته در استان سیستان و بلوچستان را یک شایعه خواند و بر تداوم برگزاری این مراسم معنوی کمافی السابق در سراسر استان تاکید کرد.

طاهری پس از طی چند ساعت و به دنبال دریافت دستور کتبی و قاطع ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر ضرورت لغو نمازجمعه این هفته، تصمیم اخیر این نمایندگی را مطابق با نظر حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مُحامی امام جمعه زاهدان خواند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ مهندس احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان پیرامون تعطیلی نمازجمعه تشیع سراسر استان در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۳ شبکه هامون طی سخنانی گفت:

دو مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایرانشهر شناسایی شده است که حال عمومی آنان رضایت بخش است و طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص می شوند

وی افزود: با توجه به تقویض اختیار برخی موضوعات از ستاد ملی مبارزه با کرونا، به قرارگاه پدافند زیستی استان و‌ بر اساس نظرات وزارت بهداشت در مکان هایی که جمعیت کنار هم قرار می‌گیرند شرایط انتقال بیماری به افراد را مهیا میکند، در استان ابلاغ شد که برابر هماهنگی با ستاد نماز جمعه استان، نماز جمعه برادران تشیع تعطیل گردد و نماز جمعه برادران اهل سنت که بر اساس شرع آنان، فرض و واجب است، لازم است علمای اهل سنت این موضوع را نیز مدیریت کنند

وی همچنین گفت: بنابر تصمیمات جلسه امروز برخی مراسم و‌تجمعات مانند مراسم اعتکاف و ختم صحیح بخاری لغو خواهد شد. مراسمی که تجمع انسانی بیش از دو‌ساعت طول بکشد و سرو غذا و خوراک در آن وجود داشته باشد ممنوع شده است. تمام برنامه هایی که افراد در آن دور هم جمع می شوند مانند نمایشگاه‌ها و همایش ها تا زمان کاهش خطر سرایت این بیماری ممنوع اعلام شده است.

موهبتی تصریح کرد: ما هم اکنون در استان در شرایطی هستیم که این بیماری رو به فزونی می‌باشد و‌ تا زمانی که این بیماری از شرایط بحرانی عبور نکند این دستورالعمل باقی است. انتظار ما این است؛ کسانی که برای نماز به مساجد می‌روند، حتما مهر و جانماز اختصاصی داشته باشند و‌ برادران اهل سنت هم از جانماز اختصاصی استفاده کنند چون قدرت سرایت بیماری خیلی زیاد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.