×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گزارش وضعیت بیماری کورونا ویروس در منطقه سیستان مورخ ۹۸/۱۲/۱۱

دکتر هادی میرزائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ ظهر امروز یکشنبه ۱۱اسفندماه طی سخنانی به یک مورد تست مثبت نمونه آزمایش کروناویروس در منطقه سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع بحران کروناویروس در کشور، کلیه تمهیدات لازم طبق دستورالعمل‌های ابلاغی در منطقه اندیشیده شده، بیماریابی و غربالگری گسترده در سیستان با جدیت آغاز شد که در این عملیات چندین مورد مشکوک شناسایی و بستری شده‌اند. تا این لحظه از نمونه‌های ارسالی بیماران مشکوک به کروناویروس به انستیتو پاستور تهران، یک مورد مثبت اعلام شده‌است، که این مورد متعلق به یک فرد ۵۴ساله و دارای سابقه سفر به شهر قم می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در ادامه افزود: این فرد با بیماریابی پرسنل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، شناسائی و به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) این شهر، ارجاع داده شد و نهایتاً در بیمارستان تنفسی سینا بستری گردید و با توجه به علائم، تحت درمان قرار گرفته‌است. و خوشبختانه پس از طی سیکل درمان و بهبود وضعیت بالینی، در نهایت با حال عمومی مساعد، از بیمارستان مرخص شده‌است، در حال حاضر این فرد و اعضاء خانواده و اطرافیانش به صورت روزانه تحت مراقبت و کنترل نیروهای بهداشتی می‌باشند.

وی همچنین تاکید کرد: از عموم مردم شریف سیستان می‌خواهیم با بکارگیری اصول بهداشتی مانند شستشوی کامل دستها و عدم حضور در اماکن عمومی و تجمعات و توجه به نکات آموزشی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، خدمتگذاران خود را در جهت کنترل این بیماری یاری نمایند.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ در پایان از زحمات شبانه روزی نیروهای بهداشتی درمانی درگیر با تامین سلامت و مبارزان خط مقدم جبهه نبرد با کرونا ویروس به صورت ویژه تشکر و قدردانی نمود.

کمیته آموزشی و اطلاع رسانی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی زابل

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.