×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معنی فداکاری یعنی این سه مرزبان

گرامی باد ۱۱اسفندماه سالروز شهادت مظلومانه مرزبان شهید محمد نوری جوان سلحشور سیستانی جمعی هنگ مرزی میرجاوه و همرزمان شهیدش

یازدهم اسفند ۹۷ همزمان با بارندگی در مناطق جنوبی کشور و به راه افتادن سیل و جان باختن چندین تن از هموطنان در این بارندگی‌ها و سیل ها افسوسی دل همه ایرانیان را گرفت که چرا در آغاز سال ۹۸ چنین اتفاقات ناگواری رخ داده است، ولی کمتر کسی از حادثه سیلاب در مرز میرجاوه اطلاع دارد.

بارندگی در نقطه صفر مرزی منجر به سیلابی شده و پایگاه مرزی را متزلزل می کند. یکی از سربازان به نام علی هلاکویی بر اثر حجم زیاد سیلاب به داخل آب سقوط می کند، مجتبی یزدان پناه که چندین وقت است با علی همانند برادر در یک جا مشغول خدمت است، و روز شب با همدیگر مانوس بودند، به کمکش می‌رود ولی او هم گرفتار سیلاب می‌شود.

استواردوم محمد نوری از جوانمردان سلحشور سیستانی و از کارکنان کادر مرزبانی هنگ مرزی میرجاوه وقتی این ماجرا را دید، خود را برای نجات دو سرباز تحت امرش به آب زد، ولی او هم نتوانست از این مهلکه جان سالم به در برد و هر سه مرزبان مظلوم در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.

رسم پهلوانی و مرام و مروت این سه مرزبان همه را به یاد رزمندگان دفاع مقدس می‌اندازد چرا که تنها آن آسمانیان بودند که حاضر به فدا کردن جانشان برای دیگران بودند. و چه خوب آموخته بودند این جوانمردان مرزبان رسم مردانگی و ایثار را از شیرمردان دلیر دوران دفاع مقدس.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.