×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

دکتر میرزائی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در منطقه سیستان را تشریح کرد:

مهمان های آلوده عامل اصلی ابتلا بیماران به ویروس کرونا  /ابتلا ۱۶ نفر در منطقه سیستان به ویروس کرونا

هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفتگو با خبرنگاران گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه سیستان به ۱۶ نفر افزایش یافته است؛ این در حالیست که این آمار تا روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۳ نفر بود، و اینک به ۵برابر افزایش یافته است؛

وی ازدیاد ناگهانی مسافران ورودی به منطقه سیستان با شروع دهه سوم اسفند؛ را علت اصلی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: طی چهار روز گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه سیستان به بیش از پنج برابری رسیده‌است. که این خود یک زنگ خطر و هشدار جدی است. لذا همشهریان و هموطنان عزیز ساکن سایر شهرهای کشور مخصوصا شهرهای شمالی و ساکنان قم تهران مشهد گرگان اصفهان و رشت اگر برای حفظ جان وابستگان خود در منطقه سیستان ارزش قائلند؛ تا اطلاع ثانوی از مسافرت به این منطقه خودداری کنند و دیدارهای خود را به زمان دیگری موکول کنند.

میرزائی همچنین تاکید کرد: بین افراد مبتلا به کرونا که به تازگی تست آنها مثبت اعلام شده است، سابقه پذیرش مهمان از مناطق آلوده اعلام شده است.

دکتر هادی میرزائی اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اوایل تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های زابل مراجعه کرده‌اند، که فقط ۸۶ نفر از این تعداد پس از سیر مراحل تشخیص و معاینات بالینی با وضعیت مشکوک بستری شده‌اند. و تاکنون بیش از ۶۲تن از بستری شدگان؛ با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند و مابقی به بخش منتقل، و یا در بیمارستان تنفسی سینا بستری هستند.

میرزائی همچنین از شهروندان خواست همزمان با عدم پذیرش مهمان در ایام نوروز نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند و تاکید کرد: از همشهریان و هموطنان گرامی خود در همه شهرهای منطقه سیستان نیز خواهش می‌کنم تا اطلاع ثانوی از پذیرش مهمان خودداری کنند؛ و از مهمانی رفتن و دید و بازدید بپرهیزند، تا با توکل بر ذات اقدس الهی بتوانیم، با کمک همدیگر کرونا را شکست دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در پایان گفت: همه مردم از خویشاوندان و وابستگان خود در شهرهای مختلف کشور مخصوصا ساکنان شهرهای قم تهران مشهد گرگان و اصفهان که جزو شهرهای آلوده کشور هستند؛ بخواهند که اگر به سلامتی خود و خانواده یکدیگر ارزش قائل هستند در ایام نوروز به سیستان سفر نکنند. و دیدارهای خود را به زمان دیگری موکول کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.