×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه مرز میلک به زودی ساماندهی می‌شود، گفت: پایانه مرزی میلک یکی از استراتژیک‌ترین مرزهای استان است و نباید محلی برای سوء استفاده عده‌ای برای فعالیت‌های بازارچه‌ای و بی نظمی و اخلال در آن باشد.

مرز میلک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس:احمدعلی‌موهبتی “استاندار” در حاشیه نشست کارگروه ویژه مرز استان که با هدف ساماندهی پایانه مرزی میلک در محل فرمانداری شهرستان هیرمند برگزار شد، اظهار داشت: در مقاطعی از زمان به مرز میلک کم توجهی شده و دقت و نظارت جدی نشده است و این امر موجب شده روند ترانزیت و تجارت در این مرز به کندی انجام و منجر به گلایه‌مندی و نارضایتی بسیاری از صادر کنندگان و مسئولین کشور همسایه شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات دریافتی، در جلسه شورای تامین استان مقرر شد؛ تیمی در محل مرز مذکور مستقر و مشکلات این پایانه را بررسی نمایند تا در کارگروه ویژه مرز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مهمترین مبحث جلسه امروز این بود؛ که همه اعضاء متفق‌القول، همراه و همدل بودند تا تجارت سالم را تسریع و تقویت کنند و با اعمال غیرقانونی و سوء استفاده ها برخورد قانونی جدی صورت پذیرد.

وی افزود: مرز میلک به عنوان مهم‌ترین مرز خشکی استان، دروازه ورود کشور افغانستان برای رسیدن به آب‌های آزاد است.

استاندار گفت: برای آن دسته از مرزنشینانی که می خواهند از مزیت مرز استفاده کنند، فعال نمودن بازارچه های مرزی در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا بازارچه مرزی گمشاد با رعایت اصول قانونی بازگشایی شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: براساس تصمیمات این جلسه؛ تمامی خودروهایی که استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند، متوقف و با رانندگان نیز برخورد خواهد شد و مجوز تیرپارک‌های متخلف هم باطل می‌شود.

وی در پایان گفت: با اجرایی شدن تصمیمات این جلسه و برخورد با اعمال فراقانونی، مردم نتایج مطلوب این تصمیمات را در آینده نزدیک خواهند دید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.