×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نماینده منتخب مردم زابل و زهک در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکثر مردم استان سیستان و بلوچستان توان مالی لازم برای تامین اقلام بهداشتی را ندارند، کنترل ویروس کرونا در استان متبوع خود را نیازمند عزم و اراده ملی دانست.

محمد سرگزی نماینده منتخب مردم زابل

به گزارش سیستان پرس ؛ محمد سرگزی ، با اشاره به افزایش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت؛ سیستان و بلوچستان یکی از استانهایی است که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد. متاسفانه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی منجر به وخیم تر شدن شرایط و شیوع گسترده بیماری شده است.

اکثر مردم استان سیستان و بلوچستان توان مالی لازم برای تامین اقلام بهداشتی را ندارند

نماینده منتخب مردم زابل و زهک در مجلس یازدهم با بیان اینکه مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود تاکیدها و در خواست های فراوان نظام سلامت، توصیه های بهداشتی از سوی مردم جدی گرفته نشده و آمار در منطقه سیستان رو به افزایش است. از طرفی هم بخش زیادی از مردم استان در تامین اقلام بهداشتی و ضروری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا چون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در مضیقه هستند و توان مالی لازم برای تامین این اقلام بهداشتی را ندارند.

سرگزی با اشاره به ضرورت حمایت دولت و نهاد‌های حمایتی از مردم مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از انجمن‌های خیریه، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان و دیگر نهادهای حمایتی تقاضا داریم تا اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در میان مردم این مناطق توزیع کنند تا آنها نیز بتوانند بدون دغدغه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. بنابراین مهار و کنترل ویروس کرونا در استان سیستان و بولوچستان نیازمند عزم و اراده ملی است.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با اشاره به کمبود بیمارستان در استان سیستان و بلوچستان، گفت: برخی از مناطق استان فاقد بیمارستان مجهز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا است، بر همین اساس بیماران ناچارند برای معالجه، مسافت طولانی به سمت مراکز شهرها طی کنند. از این رو شیوع کرونا و گسترش ابتلا به این بیماری مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری برای مردم استان ایجاد کرده است./خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.