×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان امام جمعه شهر علی اکبر با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی گفت:امام عظیم الشان برای تثبیت و تقویت آرمان‌های انقلاب و عملی کردن شعارهای آن؛ فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کرد؛ این فرمان مبارک موجب ارائه خدمات بی‌شمار و ماندگار در ابعاد مختلف شد؛ در سال ۱۳۷۹ دولت وقت با تعطیلی این نهاد انقلابی ضرری متراکم به کشور وارد کرد.

وی با بر شمردن خواسته‌های کشاورزان منطقه افزود: رها سازی به موقع آب در فصل کشت، جبران خسارات کشاورزان در سال زراعی گذشته، رفع سریع نواقص و تکمیل طرح ۴۶ هزار هکتاری، آموزش در راستای آشنائی کشاورزان با تغییر الگوی کشت از جمله مطالبات مردم منطقه سیستان است. بسیاری ازکشاورزان ما فقط با نحوه کشت گندم و جو آشنا هستند، در حالی که با تغییر الگوی کشت باید کشت محصولات سازگار با شرایط اقلیمی منطقه ترویج و آموزش داده شود. و نیز زیرساخت‌های مناسب جهت تأسیس صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در منطقه سیستان فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان با اشاره به گرانی های توان فرسا در بازار گفت: در ماه‌های اخیر موجی از گرانی‌ها بازار را فرا گرفته‌است، که بازار طلا و ارز و مسکن و خودرو پیشتاز این امر هستند، و فشار مضاعف این گرانی بر دوش مردم و آسیب‌دیدگان رکود ناشی از وضعیت کرونایی در کشور است که در شرایط فعلی تحمل این فشارها را سخت و غیرممکن می‌کند.

وی افزود: گلایه ها و شکایات مردمی زیادی می‌رسد. مطالبه جدی مردم سیستان از دادستان محترم به عنوان مدعی العموم ورود و نظارت جدی به گرانی مسکن و خودرو دربنگاهها و نظارت بر بازار عرضه کالا هست.انتظار می‌رود مجلس تازه نفس و انقلابی به این مقوله‌ها ورود جدی کند

وی ضمن تشکر از دستگاه مقتدر قضایی بابت اجرای عدالت بدون خط و مرز و مبارزه با مفاسد که امید و اعتماد را به مردم برگرداند، گفت: محاکمه معاون اجرایی رئیس اسبق قوه قضائیه نشان داد؛ دستگاه قضایی در اجرای عدالت و تحقق مطالبات مردم و در مبارزه بی امان با مفاسد با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است، و مجرمین از چنگال قانون و اقتدار دستگاه قضا درامان نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان گفتند این روزها ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگترین تظاهرات و اعتراضات بی سابقه مردمی است که ازظلم و تبعیض نژادی در این کشور خسته شده اند دو هفته از قتل فجیع سیاهپوست آمریکایی زیر پاهای پلیس خشن و جنایتکار آمریکا می‌گذرد، اما هنوز خشم مردم فروکش نکرده‌است، و مردم در تمامی ایالات آمریکا و به خیابانها ریخته‌اند.

خطیب جمعه شهر علی اکبر سپس تصریح کرد: حکومتی که مدعی حقوق بشر هست، از زدن بیرحمانه و شلیک مستقیم به مردم خودش تا زیرگرفتن شهروندان آمریکایی توسط خودروهای دولتی دریغ نمی‌کند.باماشین وبازداشت۱۲هزارنفروقتل دهها نفر که آمار مشخصی نیست از اوضاع نابسامان این روزهای آمریکا حکایت از بزرگترین امپراطوری دروغ دارد

وی گفت: اگرچه ابرقدرت رسانه ای غرب سعی در پنهان کردن ناکارآمدی‌های چهره منفور آمریکا دارد اما دنیا شاهد اتفاقات آمریکاست و چهره مدعیترین، و خشن ترین حکومت مدعی دموکراسی است، که به هیچ کس حتی مردمان خودش رحم نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان گفت: اما آنچه جالب است که در اعتراضات اخیر و تظاهرات سراسری مخصوص نژاد خاصی نیست؛ سیاهان و سفیدها و حتی مهاجران اقوام و مذاهب مختلف که در آن حضور دارند. این یعنی یک قیام عمومی بر علیه ناکارآمدی و قدرتمندترین حکومت دنیا که تا کنون ۴۵ میلیون نفر از جمعیتش بیکار شده‌اند.

وی افزود: آمریکا از درون فروریخته و عمر ابرقدرت دنیا رو به پایان است،  به کسانی که آقازاده‌هایشان را به امریکا و اروپا فرستاده‌اند و دهانشان بسته شده‌است، توصیه می‌کنیم؛ برای حفظ جان و آبروی خودشان هم که شده بر علیه ظلم ظالم فریاد برآورند، و آنها را از کشورهای وحشی برگردانند تا پیش از این مایه رسوایی نشوند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.