×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ مراسم ویژه شب شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام شامگاه دوشنبه ۲۷ خردادماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه و با شرکت باشکوه مؤمنین ولایتمدار و مردم مرزدار و غیور شهرستان نیمروز؛ در مسجد جامع این شهرستان، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین راشکی ضمن تسلیت این مصیبت عظمی به همه رهروان مکتب اهل بیت علیهم السلام، دوران زندگانی حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را یک دوران طلایی برای رشد و اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) معرفی کرد و گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، در دوران امامت خود توانست، بیش از چهار هزار شاگرد در مکتب درس خویش پرورش دهد‌. به طوری که تعداد زیادی از بزرگان اهل سنت من جمله امام شافعی و مالک درس آموز مکتب امام صادق علیه السلام هستند.
وی در ادامه با اشاره به اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس از آن به فرصتی برای تثبیت و انتشار اسلام یاد کرد و گفت: دشمنی و خصومت بین بنی امیه و بنی عباس به عنوان دشمنان سرسخت اهل بیت علیهم السلام موجب ایجاد فرصت مناسبی برای گردآوری احادیث و روایات و نیز توسعه علوم اسلامی شد. به طوری که طب اسلامی در زمان حیات آن امام همام پایه ریزی گردید و ترویج یافت.


در این مراسم که با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی انجام شد، مداحان اهل بیت علیهم السلام به مداحی و مرثیه سرایی در مصیبت شهادت امام صادق علیه السلام پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.