×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه‌های نمازجمعه ۱۳ تیرماه پس از توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای رسیدن به قرب الهی در آستانه ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید؛
سَتُدْفَنُ بَضْعَهُ مِنِّی بِأَرْضِ خُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مکروب الَّا نَفَّسَ اللَّهُ کربته وَ لَا مُذْنِبُ الَّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ. به زودی پاره‏ تنی از من در سرزمین خراسان دفن می‌شود، که هیچ گرفتاری او را زیارت نمی‌کند، جز این که خداوند پریشانی را از او می‌زداید و هیچ گنهکاری به زیارت او نائل نمی‌شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می‌آمرزد؛ گفت: این حدیث سالها قبل از ولادت حضرت امام رضا ع بیان شده است؛ زیارت آن امام هم غم و اندوه را از وجود آدمی دور می‌کند و هم موجب آمرزیده شدن گناهان می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به پاره‌ای از اوصاف خاندان عصمت و طهارت(ع) افزود: همچنانکه در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم؛ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهل کرامت هستند. و همه کرامات و نیکی ها ویژه این بزرگواران است،
امام جمعه شهرستان نیمروز، سپس از کرامت به معنای بلند همتی و نوعدوستی، یاد کرد، و افزود: اولین ویژگی این دسته از مردمی خدمت بی منت به مردم است، انسانهای اهل کرامت، خدمت بی منت به مردم را وظیفه خود می‌دانند. و منتظر نمی‌مانند که کسی برای دریافت کمک به در خانه آنان بیاید؛ بلکه فقرا را شناسائی نموده، با مراجعه به منازلشان نیاز محرومین را برطرف می‌کنند.

خطیب جمعه نیمروز با یادآوری روز شهرداریها و دهیاریها گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نکوداشت و تجلیل از خادمان عرصه مدیریت شهری و روستائی ۱۴ تیرماه را به عنوان روز شهرداریها و دهیاریها نام نهاده است، توسعه زیرساخت‌ها از قبیل آسفالت و توسعه خیابانها و ساماندهی پسماند و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری؛ نظارت بر ساخت و سازهای مجاز و اجرای روشنائی معابر از جمله وظایف این دو مجموعه برای بهبود وضعیت شهرها و روستاهاست. و این همه خدمت جز در سایه همدلی و همکاری شما شهروندان میسر نیست. گاها شنیده می‌شود بعض تاسیسات از قبیل روشنایی معابر و لوازم پارک بوستانها به سرقت می‌رود که این ضربه بیت المال هست، و مردم در خصوص توسعه زیرساخت‌های جدید باید تمکین کنند.
وی افزود: ضمن تشکر از همکاریهای گذشته شورای شهر و روستاهای تابعه، از این عزیزان میخواهم همچنانکه برای توسعه برنامه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند. بخش کوچکی از اعتبارات خود را به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و تکمیل نیازهای ضروری مساجد اختصاص دهند.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی همچنین تاکید کرد: خطر ابتلا به ویروس منحوس کرونا همچنان وجود دارد و این بیماری تکان دهنده همچنان قربانی می‌گیرد. و راه پیشگیری و عدم سرایت آن حفظ فاصله اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی است. این روزها با تشدید انتشار ویروس شاهد شرایط ویژه ای هستیم، و شهرستان نیمروز در وضعیت قرمز کرونائی قرار گرفته است. مردم همکاری کنند و اصول بهداشتی را رعایت کنند و برای کارهای غیرضروری از منازل خارج نشوند. رفتن به مسافرت و اجرای مراسم مردمداری را به تعویق بیندازند.
وی در پایان به ضرورت رفع مشکلات آب اشامیدنی در تعدادی از روستاهای نیمروز پرداخت و افزود: اداره آب و فاضلاب شهرستان نیمروز هرچه سریعتر باید رسیدگی به بحران آب شرب، که در تعدادی از روستاها وجود دارد را با استفاده از ظرفیت‌هائی که در اختیار دارد، در دستور کار خود قرار دهد و گرفتاری مردم را در خصوص کمبود آب شرب در این روزهای سخت کرونائی مرتفع نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.