×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حجت الاسلام و المسلمین شیخ در خطب های نماز عید سعید قربان بیان داشت : ریختن آبروی مومن بسیار خطرناک و گناه بزرگی به شمار می‌رود ، همچنین تهمت زدن به افراد از زشت ترین کارهایی است که در اسلام بسیار نهی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ امام جمعه محبوب شهرستان هامون ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا و قرب الهی  به حدیثی گهربار از  امام صادق علیه السلام (المومن اعظم حرمه من الکعبه – مومن از کعبه عزیز تر و مهم تر و حتی حرمتش از آن بالاتر است) ، اشاره و اظهار داشت :  همانطور که تخریب و اهانت به کعبه حرام است تخریب چهره مومن و اهانت به او نیز حرام است، ریختن آبروی مومن بسیار خطرناک و گناه بزرگی به شمار می‌رود ، همچنین تهمت زدن به افراد از زشت ترین کارهایی است که در اسلام بسیار نهی شده است و  امام صادق (ع) در این مورد نیز فرمودند :کسی که به منظور عیب جویی و ریختن آبروی مومن و اینکه او را از نظر مردم بیندازد سخنی را نقل کند خداوند او را از ولایتش خارج و وارد بر ولایت شیطان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ

حجت الاسلام و المسلمین شیخ  در ادامه خطبه نماز عید قربان به اهمیت حج پرداخته و  خاطر نشان کرد : حج فریضه ای بی مانند و گل صد برگ در میان فرائض اسلامی است . همه جوانب  مهم در آن مرور می‌شود، معنویت بدون انزوا- اجتماعی بودن به دور از درگیری و بدخواهی- مناجات و ذکر الهی- پیوند انس  و ارتباط مردمی در حج وجود دارد.

امام جمعه شهرستان هامون ادامه داد: حج رزمایش قدرت در برابر مستکبرین است که کانون فساد ،ظلم ، ضعیف کشی و غارتگری اند. و  در واقع حج ابراهیمی پدیده ی شکوهمند اسلامی در برابر جاهلیت مدرن است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ  تنش آبی، قطع و وصل آب، افت فشار، بوی بد و نامطبوع آن و نوسانات برق را از جمله مشکلات مردم منطقه برشمرد و تصریح کرد : رفع این مسائل و معضلات همت مسئولین محترم را می طلبد که مضاعف شود و هر چه سریع‌تر بررسی  و مشکلات برطرف گردد. مردم ولی نعمت ما هستند و این مردم صبور و شریف، لیاقت خدمات بیشتر و بهتری را دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.