×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نیمروز همزمان با شروع دهه اول محرم و ماه عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت فاصله اجتماعی و بر طبق دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با شرکت اقشار مختلف مردم، در مصلی امام خامنه‌ای، به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد راشکی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی در آستانه شروع ماه محرم پیرامون ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) و فضیلت عزاداری برای آن حضرت مطالبی بیان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی با گرامیداشت هفته دولت که امسال با محرم حسینی مصادف گردیده است؛ و تاکید و توصیه به عزاداران حسینی در حفظ فاصله اجتماعی و رعایت موازین و دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ تصریح کرد: همه ما سربازان ولایت و گوش به امر ولی امر مسلمین هستیم، و فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه آحاد جامعه فصل الخطاب است؛ و همه هیئتهای مذهبی و گردانندگان و متولیان مراسم عزاداری ویژه ایام و لیالی محرم موظف به اجرای دقیق دستورالعمل‌های فرستاده شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند.
وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه امسال گفت: عزاداری همراه با معرفت خواسته عموم مردم قدرشناس و انقلابی است.
وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته امربمعروف و نهی از منکر؛ از آن به عنوان اساس قیام حسینی یاد کرد و افزود: در عزاداری حضرت امام حسین(ع) مهمترین مسأله، بیان فلسفه قیام آن حضرت و پرداختن به معارف دین و معرفی ابعاد مختلف سیره زندگی سراسر درس و آموزه حضرت سیدالشهداء است، لذا وعاظ محترم و منبری های حضرت امام حسین(ع) توصیه می‌شود، نسبت به این موضوع مهم غفلت نورزند.
خطیب جمعه نیمروز در پایان خاطرنشان کرد: اکثر مردم ولایتمدار و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) بر طبق عادت، در ایام محرم نذوراتی را در بین مردم توزیع می‌کنند، و هرچه به عاشورا و تاسوعا نزدیک می‌شویم، بر حجم این نذورات افزوده می‌شود. با توجه به شرایط خاص امسال بهتر است توزیع نذورات به سمت نیازهای ضروری انسانها سوق داده شود. نذر توزیع ماسک بین اقشار مختلف مردم و یا تهیه لباسهای غیر قابل نفوذ ویروس و اهداء آن به بیمارستانهای درگیر با کرونا و همچنین تهیه مرغ محلی و اهداء آن به بیماران نیازمند با اولویت بیماران کرونائی و یا بیماران کرونائی بستری در بیمارستانها از جمله اقدامات خوبی است که در این شرایط استثنائی می‌توان انجام داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.