×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

فرماندار شهرستان هیرمند گفت : مرز میلک تنها متعلق به شهرستان هیرمند و حوزه سیستان نیست بلکه متعلق به کل کشور است و همه می تواند به لحاظ موقعیت استراتژیکی و بین المللی و شرایط اقتصادی بسیار خوبی که این مرز دارد از آن استفاده و بهره مند شوند

فرماندار شهرستان هیرمند روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد ،  ضمن تسلیت ماه محرم و گرامی داشت هفته دولت و روز خبرنگار اظهار داشت: ورود اینجانب در شهرستان هیرمند مصادف بود با بحران سیل و خرابی در هیرمند که آب گرفتی منازل و تخریب زیادی داشتیم ؛ فورا با حضور امام جمعه معتمدین شورا و ادارات جلسه مدیریت بحران تشکیل داده و برای هریک وظایفی تعیین کردیم.

وی در ادامه افزود: بشدت کمبود امکانات داشتیم ، موضوع را به سمع و نظر مسئولین استانی رساندیم که نتیجه بخش بود و ۲۲ دستگاه ماشین آلات سنگین با پیگیری استاندار محترم در اختیار قرارگرفت ؛ خوشبختانه توانستیم بحران را مدیریت کنیم .

سرحدی تصریح کرد: برای استفاده بهینه از آب ورودی و جلوگیری از هدر رفت آب به کمک سه دستگاه ماشین که از مرکز استان با درخواست ها و پیگیری ها در اختیار قرار گرفت؛ قبل از سیل آب را به برخی مسیر ها اراضی کشاورزی و مراتع منابع طبیعی هدایت کردیم.

سرحدی با توجه به اهمیت صیادی گفت : بخشی از آب ورودی به تخت عدالت هدایت و توسط شیلات بچه ماهی در آب رهاسازی شد تا مردم بتوانند به این واسطه استفاده لازم را ببرند.

سرحدی در ادامه بیان داشت : با توجه به اینکه تمکن مالی مردم ضعیف است از گروه های بنیاد علوی و بنیاد برکت دعوت بعمل آمد و از منطقه بازدید میدانی صورت گرفت ؛ در زمینه اشتغال مردم قول کمک از این نهاد ها گرفته ایم.

فرماندار هیرمند مسئله انتخابات را مسئله مهمی دانست و گفت: انتخابات مهم ترین مانوری است که مردم می توانند از خودشان به نمایش بگذارند .

وی در ادامه گفت : بانشست هایی که با افراد مختلف داشتیم مشکلات را شناسایی و برطرف نموده و توانستیم سالم ترین انتخابات در شهرستان هیرمند برپا کنیم به گونه ای که هیچ معترضی نداشت.

فرماندار شهرستان هیرمند همچنین بیان داشت : در حدود یک سال و اندی که افتخار خدمت گذاری به مردم شهرستان مرزی هیرمند را دارم ،اجازه ندادیم مجالی برای حضور و فعالیت  مافیای دام و سوخت فراهم شود.

وی افزود : از همراهی و حمایت های بی شائبه ائمه جمعه و فرمانداران حوزه سیستان که در مسیر خدمت به مردم ما را یاری می کنند تقدیر و تشکر دارم .

سرحدی مرز را یک فرصت خواند و گفت : باید تمامی عوامل مربوطه در شهرستان و منطقه اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم نهایت استفاده از این فرصت را داشته باشند .

وی به نگاه رهبری در خصوص مرز میلک که فرموده اند “اگر محور چابهار به میلک فعال شود جنوب شرق کشور متحول می شود “اشاره نمود و گفت :مرز میلک تنها متعلق به هیرمند و سیستان نیست بلکه متعلق به کل کشور است و می تواند به لحاظ موقعیت استراتژیکی و بین المللی شرایط اقتصادی بسیار خوبی را فراهم آورد ؛

وی در ادامه گفت :۳۵ درصد اقتصاد کشور افغانستان از مرز میلک تامین می شود و کشور افعانستان علاقه بسیار زیادی به مرز میلک دارد و در این راستا افزایش مبادلات تجاری ما با کشور افغانستان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته از شرایط مطلوب تری برخوردار بوده است و بازارچه میلک در زمان شیوع کرونا هرگزتعطیل نگردیدوفعالیت های اقتصادی ادامه داشت درحالی که سایربازارچه های کشورتعطیل بودند.

سرحدی قاچاق را یکی از معصلات مرزی دانست و گفت : ما به دنبال این هستیم که به مردم عزت بدهیم و در شهرستان یک امنیت نسبی داریم و خوشبختانه ۹۵ درصد جرایم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است .

وی در این نشست از تاسیس دانشگاه آزاد واحد هیرمند خبر داد و گفت: اکنون در دانشگاه آزاد واحد هیرمند بیش ۴۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته مشغول به تحصیل اند .

وی در ادامه افزود : با توجه به مرزی بودن شهرستان هیرمند پیگیری هایی صورت گرفته این واحد را یک واحد بین المللی و از مهر ماه از کشور افعانستان دانشجو پذیرش نماییم.

سرحدی بیان داشت : درحوزه آثار باستانی و تاریخی برای اتشکده کرکو و ارگ خان ملک اعتبار گرفته تا بتوانیم بومگردی را فعال و در اختیار مردم محلی قرار دهیم .

وی درپایان یکی از اهداف احداث بیمارستان شهدای هیرمند را توریست درمانی با توجه به همجواری با کشور افغانستان دانست و کمبود پزشک در این بیمارستان را از مشکلات اساسی این شهرستان دانست و از دانشگاه علوم پزشکی جهت رفع این مشکل درخواست همکاری نمود.

(منبع نیزار – گزارش الناز خروشان)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.