×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

حجت الاسلام و المسلمین پارسا امام جمعه شهر بنجار و بخش مرکزی صبح امروز  در نشست صمیمی با اصحاب رسانه بیان داشت : حرفه خبرنگاری ، حرفه مقدسی ست  چرا که خداوند به قلم سوگند می خورد و این نشان از جایگاه ویژه قلم دارد ، لذا نباید از چار چوب اخلاق در این عرصه خارج شد ، آنوقت نقش رسانه برای تحقق مطالبات مردم غیر قابل انکار است

وی در ادامه بیان داشت:انعکاس مطالبات ازسوی رسانه ها باید هماهنگ و واحد باشد در آن صورت مطالبات زودتر به نتیجه خواهد رسید .

امام جمعه بخش مرکزی و شهر بنجار اظهار داشت : خبرنگاران طلایه داران عرصه اطلاع رسانی هستند و آنچه لازمه سیستان  است، اتحادوانسجام در بین رسانه ها برای رفع مشکلات مردم با قلم وبیانی شیوا می باشد.

حجت الاسلام پارسادرخصوص مسائل فرهنگی گفت:هرکجانمازجمعه باشد،کارفرهنگی دراولویت است با استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش و شوراهای اسلامی  ورود کردیم  و  جلوی برخی از انحرافات گرفته شود، درباره آسیب های اجتماعی بایدگفت،تمام قلیان سراها در بنجار تعطیل شده است ،اکنون حتی یک قلیان سرا نداریم ، دربخش اعتیاد تعداد۱۶نفرکه زندگی آنها متلاشی شده بود بهبود یافته و برای آنها ایجاد اشتغال شد و در این راه صندوق کارآفرینی امید همکاری نزدیکی داشته است.

وی ادامه داد:با راه اندازی شورای حل اختلاف درشهربنجارازاسفندماه سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ پرونده که از دادگستری به این شعبه  رسیده است ، فقط ۱۰پرونده بازگشت  و مابقی به صلح وسازش ختم شد.

امام جمعه بنجارافزود:اکنون درحال پیگیری تاسیس حوزه علمیه و توسعه مسجدجامع شهربنجار هستیم که در این رابطه زمینی با متراژ ۶۰۰مترمربع به مسجد اضافه خواهد شد و  درهفته دولت کلنگ زنی خواهدشد ، بودجه ساخت آن ازسوی خیرین تامین می گردد،درحال حاضر۲۶روحانی درشهربنجارمستقرو۱۶خانه عالم وجودداردکه سه خانه عالم جدیددیگردرحال احداث است .

حجت الاسلام و المسلمین پارسا افزود : حل مشکلات مردم و سرکشی از آنها  در دستور کار قرار دارد به طوریکه هر هفته به محلات مختلف می رویم  و با مردم دیدار و مشکلات آنها به مسئولین منعکس می گردد . از مهمترین خواسته ها و دغدغه های مردم تبدیل شدن دهستان کرباسک به بخش می باشد که باید سریعتر این موضوع محقق شود.

خطیب نماز جمعه بنجارخاطرنشان کرد: المان  شهدای گمنام درحال ساخت می باشد ۶۰ درصدپیشرفت داشته است و گنبدآن نیزخریداری شده است.

ایشان درخصوص امکانات ورزشی موجود در سطح شهر بنجار و بخش مرکزی نیز گفت :  درشهربنجار۲سالن ورزشی وجود دارد که ازلحاظ امکانات درسطح پایینی هستند و تجهیزات آنها فرسوده شده است ، بادعوت ازمسئولین کشوری و استانی  ،درخصوص تجهیز و بهینه سازی این سالن ها رایزنی کردیم و  قول هایی در این زمینه داده شده است ،  ۸زمین چمن وخانه ورزش  روستایی در بخش مرکزی وجودداردکه دو زمین چمن جدیددرهفته دولت  افتتاح می شود، همچنین از مسئولان درخواست داریم بحث اتمام سوله ورزشی جدید  شهر بنجار را که چند سال است  فقط اسکلت آن برپا شده است سریعتر تکمیل کنند.

وی گفت:دفترامام جمعه باکمک خیرین از زمان شیوع ویروس کرونادرچندمرحله تعداد۴۰۰۰هزارماسک راتوزیع کرده وباایجادگروه های جهادی اقدام به ضد عفونی نمودن شهر بنجار و روستاهای بخش نموده است ، همچنین سه مرحله کمک مومنانه داشته ایم که جمعا۱۵۰۰سبدغذایی دربین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پارساهمچنین ازایجاد دو کلانتری درسطح بخش مرکزی خبرداد و گفت: باوجودگسترش بخش مرکزی و بحث امنیت مردم ،تماس هایی بامسئولین استانی صورت گرفت  و دو قطعه زمین درروستاهای تپه دز و حیدرآباد درنظرگرفته شده است  که درآینده نزدیک کلانتری ها در این روستاها احداث خواهندشد.

امام جمعه شهر بنجار افزود : در بحث رفع مشکلات جاده مواصلاتی شهربنجار و هیرمند بامدیرکل راه وشهرسازی استان ونمایندگان محترم مردم سیستان رایزنی شده است که درآینده نزدیک از محور مذکور برای تصمیم گیری نهایی و تامین اعتبار بازدیدخواهندداشت.

وی همچنین دراین نشست اظهارداشت:درحوزه محرومیت زدایی ،افرادی که تحت پوشش هیچ ارگان ونهادی نیستندبرای کمک رسانی شناسایی وبه بیماران صعب العلاج وزوج های جوان باکمک خیرین مساعدت هایی گردیده است.

امام جمعه بنجاردربخشی دیگرازسخنان خودعدم هم صدایی را یکی ازدلایل اصلی توسعه نیافتگی و پیشرفت منطقه سیستان دانست و خاطر نشان کرد:  ، با وحدت رویه ، همدلی و پرهیز ازتفرقه  سیستان آباد و توسعه خواهد یافت. منبع : کیانسه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.