×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

فرماندار شهرستان هامون گفت : در هفته دولت ۴۲ طرح و پروژه با اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت که برگ زرین دیگری به کتاب خدمات نظام در این خطه افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس :دیدار صمیمی حجت الاسلام والمسلمین شیخ امام جمعه شهرستان هامون و جمشید رخشانی نسب فرماندار این شهرستان با اصحاب رسانه ظهر امروز یکشنبه در محل فرمانداری هامون برگزار شد.

فرماندار شهرستان هامون در این نشست گفت: رسانه ها زبان گویا مردم هستند در هر کشوری که رسانه محدود شود آن کشور به سمت دیکتاتوری پیش می رود که خوشبختانه در ایران اسلامی رسانه ها از آزادی بالایی برخوردار هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان هامون ادامه داد: خبرنگاران در حوزه سیستان از حقوق و مزایای اندکی برخوردار هستند اما عشق به کار و همچنین خدمت به مردم باعث شده است تا حقوق خود را نادیده بگیرند.

ریاست شورای اداری شهرستان هامون افزود: در منطقه سیستان با وجود نگاه های جناحی و سیاسی برخی از رسانه ها اما اتحاد و همدلی آنها در بحث بیان مشکلات زبان زد است.

جمشید رخشانی نسب با بیان اینکه شهرستان هامون قطب صنعتی سیستان است ، اظهار داشت : در شهرستان هامون ۴۶ واحد صنعتی وجود دارد که با حمایت های آقای استاندار از این تعداد ۳۳ واحد که راکد و نیمه تعطیل بوده اند فعال  و ۱۳ واحد صنعتی دیگر نیز تعطیل هستند و برای فعال سازی آنها برنامه داریم که نیازمند همراهی مالکان این واحدهای صنعتی و تولیدی می باشد.

رخشانی نسب یادآور شد: کارخانه تولید کاشی که در شهرستان هامون قرار دارد در دست بخش خصوصی قرار داشت که متاسفانه راکد مانده بود از همین رو با دولتی کردن این طرح و تصویب اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در مسیر اجرایی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از موفق ترین واحد های صنعتی در شهرستان هامون می توان به کارخانه ریسندگی و بافندگی که بعد از قریب به ده سال با پیگیریهای صورت گرفته فعال گردید و واحد پوشاک ماه پوش اوشیدا و کشتارگاه خوشه طلایی این شهرستان اشاره کرد که جزو ۶ کشتارگاه اول کشور نیز است.

وی همچنین گفت: ۲۳کیلومتر از محور زاهدان به زابل که در محدوده شهرستان هامون قرار دارد اصلاح و آسفالت گردیده است..

رخشانی نسب افزود: اکثر تصادفات در این منطقه مربوط خطای فردی ست و کمتر به عوامل جاده ای مربوط است.

فرماندار شهرستان هامون بیان داشت : ۱۱۰ کیلومتر از لوله های گاز منطقه سیستان در شهرستان هامون قرار دارد که در ادامه به زابل و سایر شهرهای این منطقه می رسد، از این مقدار ۳۷ کیلومتر لوله گذاری شده است.

رخشانی نسب تصریح کرد: با افتتاح کمربندی و کساد شدن کار کسبه لوتک  ، سوختگیری تعداد ۴۰۰ خودرو ترانزیتی از شهر محمد آباد به پمپ بنزین لوتک منتقل شد و این امر باعث رونق و افزایش کسب درآمد در این منطقه شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان هامون به مشکلات آب در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در برخی از مقاطع ۲۵ روستا در این شهرستان دچار مشکل آب شرب می شوند که با پیگیری های متعدد این مشکل در روستاها برطرف شده است

جمشید رخشانی نسب گردشگری را تلفیقی از اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: سند توسعه گردشگری کوه خواجه این شهرستان در سند محرومیت زدایی شرق کشور قرار گرفته است در این سند از جمله ساخت پله سلامت، تله کابین، جاده دسترسی به اطراف کوه خواجه و رستوران پیش‌بینی شده است.

در پایان این نشست : خبرنگاران از کارخانه ریسندگی و بافندگی، کشتارگاه صنعتی محمدآباد و کارخانه ماه پوش اوشیدا واقع در شهرستان هامون دیدن کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.