×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

امام جمعه شهرستان زهک گفت : هیچ فردی اجازه ندارد به شخصیت حقیقی انسان ورود و آن را نقد کند و در دین مبین اسلام به رعایت این اصل تاکید و اصرار شده است نقد متوجه شخصیت حقوقی افراد است که مسئولیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس :  حجت الاسلام والمسلمین حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک  روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور فرماندار زهک برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه پس از سالها گذشت مرز در منطقه سیستان سازماندهی نشده و تاثیر آن سر سفره مردم منطقه دیده نمی‌شود و در تمام دنیا باد، آفتاب و مرز یک فرصت محسوب می‌شود اما در منطقه سیستان به یک تهدید تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی اجازه ندارد به شخصیت حقیقی انسان ورود و آن را نقد کند و در دین مبین اسلام به رعایت این اصل تاکید و اصرار شده است ، نقد متوجه شخصیت حقوقی افراد است که مسئولیت دارند. تصریح کرد: مدیر در هر کجا که نقش آفرینی می‌کند باید نقد شود چرا که مسئولیت را پذیرفته است و باید نقد شود و پاسخگو باشد.

امام جمعه زهک اظهارداشت: یکی از مشکلات جدی در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان نبود طرح و پیشنهاد درست از سوی مسوولان است.

وی لازمه ورود به مسائل مختلف سیستان را فکر و تحقیق دانست و گفت: رسانه های منطقه سیستان علل طولانی شدن احداث بزرگراه زابل به زاهدان، تغییر الگوی کشت و صنایع تبدیلی در طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری از طریق لوله به مزارع دشت سیستان، احداث راه آهن، طرح انتقال گاز به سیستان و طرح رزاق سپاه در مرز راه پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خدری اظهارداشت: کار کردن در منطقه سیستان بسیار سخت است و عدم وحدت باعث شده تا این منطقه با مشکلات زیادی در راه آبادانی مواجه شود و از رسانه ها خواست برای تحقق وحدت و همدلی از انعکاس و بیان مطالب و موضوعاتی که وحدت و همدلی بین مسئولان را نشانه می رود خودداری کنند.

به گزارش ایرنا ، فرماندار شهرستان زهک نیز در این نشست گفت: این شهرستان با دار بودن آثار باستانی، تاریخی و طبیعی  یکی از ظرفیت‌های گردشگری در سیستان بلوچستان است و حدود۲ سال اخیر ۶۰۰ گردشگر خارجی از ظرفیت‌های این منطقه دیدن کردند.

غلامرضا اربابی افزود: در حوزه گردشگری اولین هتل سنتی جنوب شرق کشور در روستای تاریخی قلعه نو زهک از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار مشخص افتتاح می‌شود.

وی از حمایت و تکریم سرمایه گذار بومی خبر داد و گفت: اهدای زمین و تسهیلات با سود کم برای حضور سرمایه گذار در شهرستان زهک فراهم شده و با تمام امکانات از آنها حمایت می کنیم.

فرماندار زهک اظهارداشت: برای بازارچه مرزی شاهگل مجوز ورود دام دریافت شده اما بدلیل قیمت بالا خرید در ایام عید قربان تا به امروز استقبالی از سوی مردم نشده است.

وی تاکید کرد: از ۱۲ کیلومتر راه جاده زابل به زهک افزون بر ۷ کیلومتر آن روکش آسفالت گرم شده و در تلاشیم باقی مانده جاده را هم تکمیل کنیم.

اربابی با اشاره به لایروبی رودخانه ها و انهار سنتی در منطقه سیستان گفت: لایروبی به موقع رودخانه ها و انهار سنتی در منطقه باعث شده تا خطر سیلاب منطقه را تهدید نکند و ورود آب به کانون های گرد و غبار باعث کاهش توفان شده است.

وی ادامه داد: برای مبارزه با ریزگردها در شهرستان زهک ۹۰۰ هکتار در یک سال اخیر مالچ پاشی و یکهزار ۲۰۰ هکتار رها سازی آب در نقاط نوفانی انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.