×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه‌های نمازجمعه ۱۴ شهریورماه پس از توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای رسیدن به قرب الهی با توجه به ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به تشریح دعای معروف فراز پایانی زیارت عاشورا، آنجا که آمده است؛ “اللهم اجعلنی وجیها بالحسین(ع) فی الدنیا والاخره” پرداخت و گفت: ما در این فراز از زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم ما را به واسطه امام حسین(ع) آبرومند و با ارزش بگرداند.
وی در ادامه با اشاره به قیام حضرت سیدالشهداء(ع) گفت خیزش عظیم عاشورا نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای تمام بشریت و همه آزادمردان جهان پیامها و عبرتهای فراوانی دارد.
پیامهای جهان شمول نهضت عاشورا ریشه در فطرت انسانی و عقل سلیم دارد.
مهمترین پیام این قیام خونبار ایثار و ازخودگذشتگی و فداکاری در راه مکتب و آزادگی و پایبندی به نماز اول وقت هست که باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.
امام جمعه شهرستان نیمروز سپس به حساسیت و ارزش والای مسئله انسان ساز نماز در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) حتی در زیر باران نیزه و شمشیر نماز را ترک نکرد و جمله شیوای “انی أحب الصلاه” ایشان نشاندهنده جایگاه ویژه نماز و مخصوصا نماز اول وقت در دین مبین اسلام هست.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی در خطبه دوم نماز به توجه به در پیش بودن بازگشائی مدارس در این شرایط استثنائی که شیوع بیماری نوظهور ویروس منحوس کرونا روزانه در سراسر جهان تلفات می‌گیرد و سلامتی و جان انسانها را نشانه رفته است، گفت: برای مردم حفظ سلامتی فرزندانشان بیشتر از هرچیز دیگری ارزش دارد، اگر بسترهای لازم و شرایط مطمئن برای تامین امنیت سلامتی وجود ندارد، بهتراست کلاسها به صورت مجازی برگزار شود.
وی با اشاره به ضرورت فراهم شدن زمینه آموزش غیرحضوری مخصوصا برای اقشار ضعیف جامعه که به علت تعدد دانش آموزان در خانواده‌ها امکان تهیه لوازم نوین آموزشی از قبیل تبلت و لب تاپ برای آنها فراهم نیست، خطاب به خیرین گرامی تاکید کرد: در این شرایط استثنائی برای اقشار ضعیف جامعه به حهت آسیب‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا تهیه اقلام مرتبط با آموزش مجازی فراهم نیست، بعضا در یک خانواده سه یا چهار دانش آموز وجود دارند، که باید برای آنها امکاناتی چون تبلت یا لبتاپ‌ فراهم شود، لذا شایسته است در مورد کمک به تامین نیازهای دانش آموزان محروم مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه شهرستان نیمروز در ادامه با اشاره به قیام ۱۷ شهریور ۵۷ از آن به عنوان مهمترین عامل اتحاد و انسجام بین انقلابیون و ایجاد عزم راسخ جهت مبارزه جدی با رژیم منحوس پهلوی یاد کرد و گفت: دژخیمان رژیم سرسپرده پهلوی در ۱۷ شهریور ۵۷ که بعدها به جمعه سیاه مشهور شد حدود ۴ هزار نفر از زنان و مردان بیگناه را به گلوله بست و در میدان ژاله تهران جوی خون براه انداخت، و این اقدام وحشیانه رژیم سرسپرده پهلوی، اوج بیرحمی و قساوت شاه و اذناب پلیدش را به نمایش گذاشت‌.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران جلسات عزاداری حضرت امام حسین(ع) و عمل به دستورات ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: جا دارد از همه کسانی که در دهه اول محرم امسال ضمن عمل به دستورالعملهای بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی مساجد حسینیه ها و تکایا موجب تامین امنیت اجتماعی و بهداشت و سلامت فردی عزاداران حسینی گردیدند تشکر و قدردانی نمایم.
خطیب جمعه نیمروز در پایان همراهی و همگامی نمایندگان مردم شریف منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی را به فال نیک گرفت و گفت: به نمایندگی از اهالی محترم شهرستان نیمروز و خانواده‌های محترم شهدا، از همراهی و وحدت بین دو نماینده خدوم ولائی و انقلابی منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی آقایان دکتر محمد سرگزی و دکتر حبیب‌الله دهمرده، و حضور این عزیزان درمیان معتمدین و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان نیمروز تشکر می‌کنم. و از عموم مردم می‌خواهم نمایندگان خود را در راه عملی شدن تصمیمات یاری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.