×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دیدار رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش مرزبانی و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی زابل با امام جمعه شهرستان زابل

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی به همراه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی زابل با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ امام جمعه شهرستان زابل در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به مهمانان دغدغه رفع مشکلات معیشتی مردم محروم منطقه را یک وظیفه ذاتی و وجدانی، برای همه مسئولان و کارگزاران معرفی کرد و گفت: امروزه ما در سطح جامعه مرزهای متنوعی داریم و سربازان عزیز برای پاسداری از مرزهای کشور تربیت می‌شوند، و این خیلی خوب است، ولی مرزهای اقتصاد و فرهنگ مورد هجمه سنگینی قرار گرفته است، امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت مرکز آموزش برای رفع محرومیتهای منطقه کمک بگیریم، در شرایط فعلی در موقعیتی قرار داریم که بایستی به یکدیگر کمک کنیم و هم افزایی داشته باشیم، تا زحمت فشار اقتصادی به مردم را کم کنیم، البته ماموریت ذاتی مرکز آموزش این نیست، اما وظیفه وجدانی تک تک ما همین هست که در برابر فقر و محرومیت ایستادگی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح کردند: می‌بایست از تمامی ظرفیت‌ها برای اشتغالزایی و حمایت از مردم فقیر استفاده کنیم و ماموریت بنده هم همین است، یعنی وقتی با فقر مردم مبارزه شد، و غلظت آن را کم کردیم، در مقابل آن، فرهنگ بهتر ترویج پیدا می‌کند، کار فرهنگی در حالی که دچار فقر هستیم ممکن است که جواب ندهد.

وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به اقشار جامعه ضعیف جامعه و لزوم استفاده مطلوب از فرصتهای شغلی گفت: سعی شود تا جای ممکن ارزاق پادگان از درون منطقه تهیه شود و اگر تعاونی برای دوخت لباس پرسنل و سربازان نیروهای نظامی منطقه ایجاد کرد و جمعی از خیاطان بی بضاعت و یا کسانی که بتوانند لباس را در خانه‌ها بدوزند، به نظر یک اشتغالزایی پایداری ایجاد می‌شود.
هدف ما این است که هر خانه به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود.

دیدار رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل

دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با همراهی حجت الاسلام والمسلمین حیدری نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل گفت: کادر درمان و پزشکی امروز در جبهه و مجاهد فی سبیل الله هستند، اگر انسان بخواهد یک مجاهد فی سبیل الله که از منظر قرآن و حدیث و سنت پیغمبر مورد اکرام هست را ببیند می بایست به بیمارستان ها مراجعه کند و با پزشکان و کادر درمان دیدار کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح کرد: کادر درمان و پزشکی در میدان مبارزه با کرونا تنها نیستند طلاب حوزه های علمیه منطقه سیستان و ظرفیت نهاد نمازجمعه در اختیار شماست. یک جایی طلبه می تواند با بیمار صحبت کند و به او روحیه بدهد، خیلی از مرگ و میر های ناشی از کرونا به ترس بازمی گردد، وقتی طلبه ای با بیمار صحبت کند و به او روحیه بدهد و از ترس وی بکاهد، کار درمان شما راحت تر خواهد شد.

وی در پایان گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نیز قرارگاه جهادی امام سجاد(ع) در استان سیستان و بلوچستان که از همراهی و همدلی طلاب و روحانیون جهادی جهت مقابله با ویروس کرونا در حیطه تجهیز اموات ، ضدعفونی و همچنین حضور در بیمارستان ها و روحیه بخشی به کادر درمان و بیماران کار خود را آغاز کرد و این ظرفیت مهم هم در دسترس می باشد و هر زمان و هرکجا صلاح بدانید پای کار هستند.

این خبر در حال تکمیل شدن است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.