×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی با اشاره به روایتی از حضرت امام باقر(ع) که می‌فرماید؛ “بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاهِ وَ الزَّکَاهِ وَ الْحَجِّ وَ الصَّوْمِ وَ الْوَلَایَهِ”؛ افزود: همان طور که در این حدیث اشاره شده است، اسلام بر پنج پایه استوار است، و باید توجه داشته باشیم که هرچند نماز و زکات و روزه و حج از ارکان اصلی دین اسلام بشمار می‌آیند و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام برخوردار هستند، اما در میان این پنج رکن، ولایت از همه مهمتر است، چون ولایت کلید همه اینهاست، و صاحب ولایت(شخص ولی) راهنمای مردم به سوی آن چهار رکن دینی هست.
وی در ادامه افزود: به جهت پاسداشت زحمات و جانفشانیهای مخلصانه پرسنل فداکار و از جان گذشته نیروی انتظامی یک هفته به نام این عزیزان نامگذاری شده‌است.
امام جمعه نیمروز تامین امنیت را از وظایف مهم نیروی انتظامی برشمرد و افزود: نیروی انتظامی در شهرها و روستاها و مرزها و جاده‌ها ماموریت تامین امنیت اجتماعی شهروندان را بر عهده دارد، مردم در طول این هفته با خدمات و تلاشهای این عزیزان بیش از بیش آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به اقتدار و هوشمندی نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروی انتظامی جلوه‌ای از توانمندی اقتدار کارآمدی و هوشمندی نیروهای مسلح ماست، و همزمان با تامین امنیت در مرزها؛ با اخلالگران نظم و امنیت و قاچاقچیان مواد مخدر و عاملان فساد و بی بندوباری با رشادت و دلیری مبارزه می‌کند و در این راه شهدای گرانقدر را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده‌است. یاد شهدای سرافراز نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم و پیشاپیش هفته نیروی انتظامی را به تمامی افسران تکاوران فرماندهان و پرسنل سختکوش پلیس تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی با اشاره به سالروز تبعید حضرت امام خمینی از عراق به فرانسه افزود: دولت عراق در ۱۳ مهرماه ۱۳۵۷ با هدف ایجاد فاصله در میان حضرت امام خمینی و یاران انقلابی او وی را از نجف به فرانسه تبعید کرد و با استقرار ایشان در دهکده ای به نام نوفل لوشاتو دولت فرانسه مانع از مصاحبه ایشان با خبرنگاران خبرگزاریها می‌شد. ولی هجوم سیل آسای رسانه‌ها از سراسر جهان به فرانسه موجب شد تا ارتباط مردم با امام خمینی راحت تر صورت بگیرد.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مایه کوبی دامها در آستانه روز دامپزشکی تاکید کرد: دامپزشکی در جهت مایه کوبی دامهای کنترل بیماریهای مشترک انسان و دام و مخصوصا تب برفکی و بیماری کریمه کنگو بیش از پیش همت نماید.
خطیب جمعه نیمروز به مناسبت روز روستائیان و عشایر از عشایر به عنوان بازوان توانمند توسعه و پیشرفت کشور یاد کرد و گفت: عشایر بازوان توانمند توسعه و تقویت کشور و به تعبیر امام راحل ذخایر مملکتند، این قشر کم توقع و زحمتکش در جای جای کشور با کمترین امکانات بیشترین سهم در تولید گوشت و حرکت چرخه زندگی هموطنان ایفا می‌کنند. غیرت و تعصب آنها و در حقیقت یکپارچگی و اتحاد آنها، در دفاع از حریم مرزهای جغرافیایی کشور در طول تاریخ مثال زدنی است، وظیفه حفظ و حراست و خدمت به این قشر توانمند یک وظیفه همگانی برای تمامی کارگزاران و مدیران اجرائی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.