×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

در راستای ارتقای تولید، مثلث کشاورز، تعاون روستایی و شرکت دانش بنیان؛ شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور عصر امروز پنجشنبه ۲۹ آبانماه؛ در جمع دست اندرکاران بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:
بر اساس تفاهم‌نامه ای که صبح امروز در مرکز تحقیقات منطقه سیستان به امضاء رسید، مدل جدیدی از تعامل کشاورز، تعاون روستایی و شرکت دانش بنیان شکل گرفته که در این مدل تعاون روستایی بعنوان تامین کننده، نهاده تولید را در اختیار بهره بردار قرار داده و شرکت دانش بنیان نیز استفاده و کاربرد بموقع و کافی آن را کنترل می‌کند، بنحوی که منجر به ارتقای تولید شود، کشاورز نیز تعهد می‌نماید که پس از برداشت محصول، هزینه های نهاده ها را پرداخت نماید.

دکتر بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد با اجرای این مدل می توان تضمین کرد که در اراضی زیر کشت گندم، عملکرد از ٣ تن در هکتار حداقل به ۵ تن در هکتار ارتقاء یابد.
وی افزود: تلاش برای ارتقای تولید و تعیین مدل موفق درتولید، نیازمند ارتباط مستمر و مداوم چرخ دنده های تولید یعنی تحقیقات، آموزش، ترویج و بخش اجرا می باشد.
بازرگان تاکید کرد برای رسیدن به این هدف مهم هیچگاه کار این چهار عامل اصلی تولید پایانی ندارد و همچنان باید مستمر مسیر تولید را تا دستیابی به مقصود اصلی دنبال کنند.
معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به بازدید از نحوه آبدهی حوضچه های پنج به کشاورزان سیستانی، از تلاش همه جانبه مجریان طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان برای تحویل بموقع آب در سر مزارع کشاورزان تقدیر کرد.
وی داشتن الگوی کشت مناسب و اقتصادی برای بهره‌گیری هوشمندانه از آب را از ضروریات اجرای طرح بزرگ آبرسانی دشت سیستان برشمرد.
گفتنی است این نشست شامگاه بیست و نهم آبانماه در محل مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان و رؤسای مراکز تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.