×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه‌های آخرین نمازجمعه آبانماه ۹۹ که ضمن رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله فیزیکی در مصلی امام خامنه‌ای نیمروز برگزار شد؛ پس از توصیه به رعایت تقوی و ضرورت توجه به امور زندگی، ضمن تبریک بمناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در ۸ ربیع الثانی، با تلاوت آیه ۵۷ سوره مبارکه عنکبوت؛ به شرح و تفسیر این آیه شریفه پرداخت، و افزود: هرچند با مرگ پرونده زندگی دنیوی انسان‌ها نیست اما مرگ به مفهوم پایان کار نیست بلکه اتفاقی هست که موجب بازگشت به مبداء می‌شود. وی در ادامه از یاد مرگ در طول زندگی به عنوان اولین گام ضروری جهت آرامش در دنیای برزخ یاد کرد و گفت غافل نبودن از مرگ و توجه مداوم نسبت به مواجهه با این واقعیت اجتناب ناپذیر موجب بازدارندگی انسان اعمال حرام و دل کندن از دنیا و تعلقات فریبنده آن خواهدشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی نیمروز سپس با ذکر روایتی از حضرت امام سجاد علیه السلام در خصوص ضرورت توجه به مرگ گفت: دنیا مزرعه آخرت است و ما هرچه در دنیا بکاریم محصول آن را در قیامت درو خواهیم کرد. پس بهتر است، با قرار دادن بخشی از سرمایه خود جهت رفع نیازهای محرومان و مستضعفان در واقع آن را برای روز قیامت پس انداز کنیم. یاد مرگ موجب آمادگی برای این سفر ابدی و اشتیاق به دیدار معبود و چشم پوشیدن بر شهوات زودگذر دنیوی می‌شود، و به همین دلیل از آن به افضل اعمال یاد می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی در خطبه دوم نماز ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم مقدسه به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که آن حضرت سالها قبل از ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در دیدار گروهی از مردم ری در مدینه منوره فرمود: خدا را حرمی است و آن حرم کعبه است و رسول خدا را حرمی است و آن مدینه الرسول است و ما را حرمی است، و آن حرم در قم است، و به زودی یک از فرزندانم به نام فاطمه در آن دیار مدفون خواهد شد.
وی ضمن تبریک بمناسبت هفته بسیج؛ سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل(ره) گرامی داشت و شجره طیبه بسیج را از مهمترین دستاوردها و معجزات انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: امام بزرگوار با آن دید نافذ و ژرف نگری حکیمانه و بصیرت منحصربفرد خویش بذر این شجره طیبه را در سراسر کشور پاشید؛ و امروز می‌بینیم که شایسته ترین نیروهائی که در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، همین بسیجیانند.
امام جمعه نیمروز همچنین تاکید کرد: بسیجیان پیام انقلاب و فرهنگ ناب ایثار و شهادت و مقاومت و مبارزه با چپاولگران و زورگویان را در سرتاسر گیتی گسترش دادند و آن را در همه عرصه ها نهادینه کردند.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی ضمن تشکر از تلاشهای عدیده و زحمات نوعدوستانه بسیجیان جهت رشد و شکوفایی همه جانبه افزود: بسیجیان با جانفشانی های دوران دفاع مقدس و با اعمال و کردار عالمانه و متواضعانه انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه های ظالمانه و تحریم‌های اقتصادی و ترفندها و توطئه‌های رذیلانه دشمنان بیمه کردند. و فرهنگ ناب ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کردند.
امام جمعه نیمروز با انعکاس گلایه های مردمی خواهان بازنگری اداره اب و فاضلاب شهرستان نسبت به صدور قبوض آب مصرفی شهروندان تاکید کرد و از مسئولان مربوطه خواست در این خصوص سریعا شفاف سازی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.