×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در پی شکایات مکرر کشاورزان مقیم شهرستان نیمروز مبنی بر به زیر کشت نرفتن اراضی کشاورزی و محروم ماندن هزاران خانواده کشاورز از کشت پائیزه، حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز به همراه سارانی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، صبح روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه، با حضور در ناحیه عمرانی نیمروز ۳ ؛ مشکلات طرح فوق الذکر را از نزدیک بازدید نمود؛ پس از استماع سخنان نمایندگان گروههای مختلف کشاورزی و توجیهات مسئول اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیمروز؛ تصریح کرد: در طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی دشت سیستان اراضی کشاورزی شهرستان نیمروز به ۳ ناحیه عمرانی تقسیم گردیده است که در نواحی عمرانی نیمروز ۱ و نیمروز ۲ همه اراضی هدف طرح و حتی بیشتر سهمیه آب خود را دریافت و به زیر کشت رفته است.
وی همچنین تاکید کرد: طبق برنامه ناحیه عمرانی نیمروز ۳ هم باید تاکنون به زیر کشت می‌رفت ولی به علت تکمیل نبودن خطوط لوله کشاورزان تا کنون حق آبه کشاورزی دریافت نکرده‌اند، که برای بهره‌مندی این عزیزان از طریق انهار سنتی آب موردنیاز، جهت کشت محصولات بهاره رها خواهد شد.
سارانی در ادامه به ضرورت تغییر الگوی کشت تاکید کرد و افزود: کشاورزان عزیز جهت استفاده بهینه از منابع آب راهی جز تغییر الگوی کشت ندارند. و باید هرچه سریعتر نسبت تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار نوین و مکانیزه که ۸۵% هزینه‌های آن را وزارت جهادکشاورزی می‌پردازد؛ اقدام نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین راشکی از کشاورزان عزیز و نمایندگان گروههای مختلف کشاورزی شهرستان نیمروز خواست تا با خویشتنداری و حفظ خونسردی با مجریان و مدیران مربوطه همکاری کنند تا این طرح عظیم و منحصربفرد که از هدایای مقام معظم رهبری به این منطقه محروم و دورافتاده است، در ناحیه عمرانی نیمروز ۳ نیز به بهره‌برداری برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.