×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار و به پاس گرامی داشت این روز و خدمات پرستاران ایثارگر و فداکار که در خط مقدم مبارز با بیماری کرونا ویروس هستند در این خصوص گفتگویی با شهرام نوری عضو هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان زابل انجام شد که در ادامه گوشه هایی از این گفتگو مفصل را مطالعه خواهید فرمود:

《از مدافعان حرم تا مدافعان سلامت》

در ابتدا تبریک عرض می کنم‌ ولادت با سعادت عقیله ی بنی هاشم و اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری س و روز پرستار را خدمت مردم عزیز و همه ی پرستاران پرتلاش و بزرگوار

 

افتخاری است که سرنوشت مدافعان این روزها و سالهای کشور با نام عزیز و بزرگ این بانوی مکرمه گره خورده است و این نشان دهنده ی این واقعیت است که پرستاری فراتر از یک شغل بلکه عبادت و راهی برای نزدیکتر شدن به خداوند متعال است طوری که صاحب تفسیر المیزان و عابد و سالک بزرگ علامه طباطبائی به یک پرستار فرمودند «حاضرم ثواب ۷۰ سال نماز شبم را با یک شب مراقبت شما از بیماری عوض کنم»

 همچنین پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس یک شبانه روز از بیمارى پرستارى کند، خداوند، او را همراه با ابراهیم خلیل برمی انگیزد و به سان برقی پر درخشش، از صراط می‌گذرد.
و در این راه بزرگ پرستاران ما کاری کردن کارستان و با تقدیم ۱۱۶ شهید به این مردم شهید پرور دین خود را ادا نمودند و ان شاءالله در پیشگاه پروردگار خود روسفید و سربلند حاضر خواهند شد.

شما بعنوان یک پرستار تاکنون تلاشی برای رفع مشکلات فعلی داشته اید؟

بنده جزو نمایندگان و منتخب پرستاران سیستان هستم و وظیفه خود می دانم تا در این ایام مشکلات و کاستی های این قشر زحمتکش را به گوش مردم و مسولین برسانم تا شاید گره ایی از مشکلات این عزیزان در این روزهای سخت باز شود.

طبق مشاهدات و مستندات عرض میکنم که پرستاران و بخصوص پرستاران سیستان از وضع فعلی خود رضایت کافی ندارند و از ناملایمات فعلی بسیار آزرده خاطر و دلگیر هستند اما در اوج وظیفه شناسی و نجابت بخاطر حساسیت شغل خویش سکوت کرده و به ادامه ی خدمت رسانی مخلصانه و بی منت به مردم و همشهریان خویش پرداخته اند که متاسفانه این موضوع باعث سوءاستفاده ی بعضی از افراد شده است.

به نظر شما بعنوان یک عضو نظام پرستاری ریشه مشکلات را در کجا می‌بینید؟

بزرگترین مشکل پرستاران در این ایام عدم رعایت عدالت در پرداخت ها و متناسب نبودن خدمت و کار ارائه شده با میزان پرداختی و عدم توجه مسولین در پرداخت به موقع اضافه کاری و مطالبات پرستاران است.

مردم عزیز بدانند که پرستاران سیستان هنوز از اضافه کار و حق مسکن سال ۹۸ خود طلب دارند و به بیشتر انها حق کرونا پرداخت نشده با آنکه بیش از ۶۰ درصد از آنها کرونا گرفته اند و با بردن آن به خانه های خود جان زن و فرزند و عزیزان خود را نیز بخطر انداخته و آنها را نیز مبتلا کرده اند.

این درصورتی است که اضافه کاری های بخش اداری و ستاد علوم پزشکی به موقع تر پرداخت شده و بیشتر آنها حق کرونا دریافت کرده اند با آنکه مواجهه ی مستقیم با بیمار کرونایی نداشته اند.

جز این موضوع مشکلات دیگری را شما دخیل در گلایه مندی کادر درمان میدانید؟

یکی دیگر از دلایل دیر پرداخت شدن مطالبات اندک پرستاران گروگان گرفتن و همزمان پرداخت کردن مطالبات آنها با مطالبات چند ده برابری و بعضا چند صد برابری پزشکان محترم و اصرار به همزمان پرداخت شدن آنها از سوی مدیرانی است که اکثرا خودشان پزشک هستند و شائبه ی پزشک سالاری در سیستم علوم پزشکی را با این اقدام خود پررنگتر کرده اند.

کمبود نیرو و خستگی پرستاران بدلیل عدم استخدام نیروی کافی و لغو مرخصی های پی در پی هم میتواند یکی دیگر از عدم رضایتمندی پرستاران باشد.

عدم اجرای قوانین پرستاری و بخصوص قانون ۱۴ ساله ی تعرفه گذاری پرستاری و ارتقاء بهروری و قانون مشاغل سخت توسط دولت که این موضوع اهتمام و توجه نمایندگان محترم استان و بخصوص جناب آقای دکتر دهمرده و دکتر سرگزی و دکتر شهریاری را مطلبد تا با نظارت و اقدامات لازم زمینه ی اجرای این قوانین مهم و بر زمین مانده را فراهم نمایند . جالب است بدانید پرستاری یکی از پردرآمد ترین شغل های دنیا بحساب می آید که متاسفانه این شغل به اذعان وزیر سابق بهداشت در ایران فقط از افغانستان شرایط بهتری دارد.

اگر نکته و صحبتی در پایان با مسولین علوم پزشکی و یا دیگر دست اندرکاران دارید بفرمایید:

از مدیران و بخصوص رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی زابل هم به نمایندگی از همه ی پرستاران سیستان که در خط مقدم مبازره با ویروس کرونا از جان شیرین مضایقه نکردن و کم نگذاشتن درخواست می کنم که نسبت به مطالبات و حقوق قانونی و بحق این عزیزان اهتمام ویژه داشته باشند و برای رفع مشکلات آنها تلاش بیشتری بخرج دهند و با اجرای هرچه سریعتر فوق العاده ی ویژه مرهمی بر الام بیشمار پرستاران باشند و در این ایام منتسب به آنها با اجرای سریعتر این مصوبه دل آنها را شاد نمایند.

در پایان ضمن تشکر فراوان از همه ی رسانه های محلی و خبرگذاری های محترمی که اهتمام ویژه به حقوق پرستاران در این ایام منتسب به پرستاران داشتند از آنها به نمایندگی از این قشر خدوم درخواست می کنم از پیگیری حقوق و مطالبات عقب مانده و بخصوص اجرای مصوبه ی فوق العاده ی ویژه مدافعان سلامت از تلاش و مطالبه گری تا حصول نتیجه ی مناسب و درخور دست نکشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.