×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز، در خطبه‌های نمازجمعه ۱۲ دیماه؛ پس از توصیه به رعایت تقوی و ضرورت توجه به امور زندگی، با اشاره به تفسیر آیه ۲۰ از سوره مبارکه توبه؛ “اَلَّذِینَ ءَامَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَهَدُواْ فِى سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللَّهِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْفَآئِزُونَ‏” خاطرنشان کرد:
بر اساس این آیه شریفه؛ فوز عظیم و رستگاری، در سایه ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و هجرت و جهاد حاصل می‌شود و در محاسبات الهی ایمان و هجرت و جهاد ملاک ارزشهاست؛ و می‌شود نصیب کسانی می‌شود که مهاجرت نمودند و با جان و مال خود در راه خدا جهاد کردند.
امام جمعه شهرستان نیمروز در ادامه با اشاره به اینکه شهدا شایسته بالاترین درجات در پیشگاه خداوند هستند، افزود: در دوره ما مصداق بارز این آیه شریفه سردار سرافراز جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، که بیش از ۴۰ سال تمام توان در راه خدا و برای دفاع از مظلوم به جهاد و مبارزه، در راه خدا ادامه داد، و برای احیاء مکتب اسلام همه وجودش را هزینه کرد. و به علت همین خلوص نیت پاک و اعتقادات و ایمان قوی در قلبهای تمامی آزادیخواهان جهان جای گرفت. بطوری که امروز مردم در جای جای جهان به یاد مجاهدات او و به نام او با عشق و علاقه برایش مراسم یادبود برگزار می‌کنند. مردم به خاطر ویژگیهای برجسته‌ای که در وجود شهید بزرگوار موج می‌زد، علاقه و محبت خود را نسبت به ایشان ابراز داشتند، او در آزمون ولایت پذیری سربلند شد.و ثمره این همه موفقیت‌ها و سربلندی این شهید بزرگوار در راه مبارزه با استکبار جهانی ولایت پذیری او بود، که در راه دفاع از حریم ولایت و دفاع از اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی در ادامه با برشمردن برخی از خصوصیات فردی و اجتماعی سردار سرافراز جهدن اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی اطاعت از ولایت در سرلوحه کار خود قرار داده بود و در همه زمینه‌ها مطیع و دلباخته ولی فقیه بود، ما امروز به نسلی نیاز داریم که با تمام وجود در مقابل زورگویان و متجاوزان مقاومت کند. باید مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نسل بعد تبیین شود و خط مشی و سیاستهای او در ولایت پذیری و استکبار ستیزی برای نسلهای آینده و جوانان تشریح شود تا با شخصیت او بیشتر آشنا شوند.
امام جمعه نیمروز با بیان اینکه شهید سلیمانی اسوه بارز یک سرباز واقعی ولایت بود گفت : مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب مردم یاری و مکتب صداقت و مردمداری و مکتب عشق به اهل بیت و وطن و مکتب ایثار و شجاعت و شهادت بود، او اجازه نداد دست بیگانه به سوی این وطن باز شود.

در آستانه اولین سالگرد شهادت سرداران سرافراز جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند روح بلند آنها و همه شهدای سرافراز را با اهل بیت عصمت و طهارت ع محشور فرماید دشمن بر طبق اوهام باطل خود خیال می‌کرد، با به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس می‌تواند در جبهه مقاومت فروپاشی و تزلزل ایجاد کند، ولی تمام دنیا دید بعد از شهادت این ابرمرد میدان جهاد و قیام و مبارزه، خشم و انزجار همه علاقه مندان مکتب جهاد و مبارزه نسبت به استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی بیشتر از قبل شد و اخوت و برادری مجاهدان انقلابی بیشتر شد و قلبهای آنان به یکدیگر نزدیکتر شد. و مکتب او در قلب رزمندگان جبهه پایداری جای گرفت، مکتبی که با هیچ سلاحی نابود شدنی نیست. و از همه مردم می‌خواهیم تا در مراسم متعددی که در جای جای منطقه و شهرستان به یاد رشادتهای شهید سلیمانی و همرزمانش برگزار می‌شود فعالانه حضور یابند.
در سالروز کشف حجاب رضاخانی و اجرائی شدن طرح استعماری حذف حجاب بانوان توسط پهلوی اول، در سال ۱۳۱۴ شمسی یکی از پلیدترین حرکات بیشرمانه و وقیحانه از سوی رژیم منحوس پهلوی رقم خورد. پس از فاجعه مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس و سرکوب خونین مردم در این مسجد که جهت اعتراض به کشف حجاب تجمع کرده بودند، رضا شاه با بی اعتنائی به اعتقادات مردم و با کشتن مردم قانون کشف حجاب را ابلاغ کرد و از آن روز سیاه ترین دوران برای بانوان رقم خورد دشمنان کینه توز این مملکت بر روی کشف حجاب تاکید فراوانی دارند ولی بانوان جامعه اسلامی با الگوبرداری از حضرت زهرا س و حضرت زینب کبری س حجاب خود را حفظ می‌کنند.
مردم ما با شرکت در مراسم ویژه یوم الله ۹ دی روز بصیرت نشان دادند که بر سر ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و با تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمانهای امام و انقلاب ثابت کردند که همچنان مطیع امر رهبری هستند. و با اینکار خود دشمنان کینه توز را مایوس نمودند. و خشم و انزجار خود را از ساختارشکنان و فتنه گران و بدخواهان که به اعتقادات و ایمان مردم اهانت کردند، اعلام نمودند. امیدواریم این ولایتمداری و حضور در صحنه برای همیشه در وجود تک تک ما قرار داشته باشد. تا اسلام و انقلاب اسلامی برای همیشه از ترفندهای دشمنان کینه توز این مملکت مصون و محفوظ بماند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.