×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به بیان جزییات ماجرای درگیری و اعتراض‌های دوشنبه و سه‌شنبه چهارم و پنجم اسفندماه ٩٩ در سراوان پرداخت.

سیستان پرس: محمد هادی مرعشی با بیان اینکه درگیری در مرز سراوان ساعت هشت صبح دوشنبه چهارم اسفندماه ۹۹ در منطقه شمسر رخ داد، افزود: در این منطقه مرزی گذری را برای بهبود معیشت مرزنشینان ایجاد کردیم که کنترل لازم در زمینه ورود و خروج این گذرگاه مرزی توسط نیروهای نظامی انجام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته تجمع زیادی از جمعیت سوخت برهایی که به طور غیر قانونی اقدام به این کار می‌کردند در پشت مرز مشاهده شد و این افراد قصد داشتند از محل گذر مرزی وارد شوند.

مرعشی ادامه داد: بیش ‌از ۲ ساعت با این افراد مذاکره انجام شد که خویشتنداری کنند و در چهارچوب قواعدی که برای این گذرگاه مرزی در نظر گرفته شده از همان گذر عبور کنند اما ظاهرا در آن‌سوی مرز ماموران پاکستانی اقدام به تیراندازی می‌کنند و این امر باعث هجوم این سوخت برها می‌شود.

وی افزود: این افراد با شکست درها و ایجاد خسارت وارد گذرگاه مرزی می‌شوند که در بین این جمعیت براثر تیراندازی از آن طرف مرز یک نفر کشته و چهار نفر مجروح می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: متاسفانه برخی افراد در بین این جمعیت اقدام به موج سواری کرده و به پاسگاه شمسر حمله ور می‌شوند به طوریکه موتور یکی از ماموران را آتش زده و شیشه خودروها را شکستند.

مرعشی اظهارکرد: این افراد قصد ورود به پاسگاه را داشتند، پاسگاه حریم آن مشخص است و ماموران حافظ امنیت هستند و اجازه ندارند که به هیچ فردی اجازه ورود به به پاسگاه را بدهند زیرا پاسگاه ناموس مامور است.

وی ادامه داد: به دلیل هجوم به پاسگاه مجبور به تیراندازی و تعدادی مجروح و این جمعیت پس از مدتی متفرق می‌شوند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند و متاسفانه یک نفر در بیمارستان فوت می‌کند که در حال بررسی علت فوت این فرد هستیم که آیا وی در آن سوی مرز مجروح شده است؟

مرعشی افزود: پس از این اتفاق افرادی در فضای مجازی موضوع را دست می‌گیرند و مردم را برای تجمع در شهر سراوان تحریک می‌کنند که در این زمینه نشست‌هایی با بزرگان و معتمدان سراوان گرفته شد تا این موضوع را کنترل کنند.

وی ادامه داد: این تجمع تا ساعت ۱۰ امروز کنترل شده بود که متاسفانه پس از آن افرادی به سمت فرمانداری هجوم آوردند و حتی صحبت‌های مسوولان را بر نتابیدند و خساراتی را به اموال فرمانداری وارد کردند که بلافاصله این افراد متفرق شدند./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.