×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

بخشدار مرکزی شهرستان زابل گفت: همراهمی و همدلی مردم و مسئولان در شهر بنجار و بخش مرکزی شهرستان زابل برای توسعه و حل مشکلات این منطقه مثال زدنی است و در این بین نقش حجت الاسلام و المسلمین پارسا امام جمعه شهر بنجار حائز اهمیت است.

به گزارش رسانه خبری تحلیلی سیستان پرس : علی راستگو بخشدار مرکزی شهرستان زابل در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام در نشست خبری با اصحاب رسانه حوزه سیستان که در محل اقامتگاه بوم گردی بپور واقع در روستای ارباب برگزار شد ، به خدمات انقلاب اسلامی در شهر بنجار و بخش مرکزی پرداخت.

وی گفت : بخش مرکزی شهرستان زابل با مرکزیت شهر بنجار با بیش از ۳۰۰ کیلومتر وسعت دارای ۹۳ روستا و آبادی، حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری دارد که ۶۵ روستا دارای شورا و ۵۰ روستا دارای دهیاری بعنوان تنها بخش شهرستان زابل در شمال سیستان وبلوچستان است.

بخشدار مرکزی شهرستان زابل در خصوص اهمیت و ضرورت تسریع در تعیین تکلیف شهرک دامداران اظهار داشت: با وجود زیرساخت‌های جاده‌ای و برق در محدوده شهرک دامداران به دلیل جانمایی نادرست این مکان که عملاً شهرک را در مرکز تونل بادی نیاتک قرار داده با عدم استقبال دامداران منطقه سیستان روبرو شده است و همین امر سبب گردیده مرکزی که می‌توانست موجبات رشد و ترقی کل منطقه را رقم زند و تعالی شرایط شغلی دامداران سیستانی را به همراه داشته باشد به حال خویش رها گردد و اهداف ساخت و عملیاتی سازی آنرا با شکست روبرو کند.

راستگو در ادامه افزود: بیش‌از ۲ هزار هکتار اراضی نیاتک بخش مرکزی در محل تونل بادی قرار گرفته و با شروع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این منطقه از شرایط بحرانی برخودار است و در چنین شرایطی برنامه ریزی و همکاری دهیاری ها در چگونگی رهاسازی سیلاب ورودی سال گذشته به منطقه سیستان کمک شایانی در کنترل گوشه ای از شرایط بحرانی منطقه را داشت و بیش از ۸۰ درصد این اراضی آبگیری شد.

بخشدار مرکزی شهرستان زابل در خصوص اهمیت و ضرورت تسریع در احداث پل نیاتک بیان کرد: با توجه به انسداد مسیر بنجار به هیرمند و شرایط سختی که هنگام وقوع سیلاب بر مردم منطقه تحمیل میشود و رفت و آمد مردم را با مشکلات عدیده و مشقتهای فراوان روبرو می‌کند میبایست احداث این پل هرچه سریعتر انجام شود و در اولویت برنامه های آتی قرار گیرد.

علی راستگو در ادامه بیان نمود: از ۹۳ روستای بخش مرکزی زابل ۴۲ روستا با ۴۶۹ استخر خاکی و بتنی سالانه به طور میانگین حدود ۷۵۰,۰۰۰ هزار کیلو ماهی تولید می کنند.

راستگو از ایجاد و راه اندازی بازارچه محصولات کشاورزی در بخش مرکزی به عنوان خبری مبارک یاد کرد و گفت: زمینی به وسعت ۵ هکتار برای این بازارچه در نظر گرفته شده که به فضل خدا با این اقدام یکی دیگر از ضروریات منطقه سیستان عملیاتی و ساخته و پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت در بخش مرکزی وجود دارد که در طرح بزرگ آبیاری نوین به دشت سیستان ازین رقم ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار آن تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

بخشدار مرکزی شهرستان زابل اظهار داشت: بنیاد برکت با اعطای تسهیلات کم بهره تاکنون برای یکهزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار بیش از ۳۲ میلیارد تومان اشتغالزایی نموده است.

وی با بیان اینکه در شهر بنجار آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقل است تاکید کرد: ۸۷ مدرسه با بیش از هشت هزار دانش آموزش و ۶۰۰ نیروی آموزشی در بخش مرکزی وجود دارند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان زابل یادآور شد : ارتقای جایگاه عملکردی آموزش و پرورش بنجار در حوزه شاخص های عمومی واختصاصی از رتبه ۲۲ درسال ۹۷ به رتبه ۴ استانی درسال۹۸ نشان از اعتماد و همدلی آموزگاران ، فرهنگیان و همراهی والدین گرامی دانش آموزان مستعد این بخش دارد.

راستگو تصریح کرد: همجواری بنجار با شهرستان زابل و نداشتن مدارس خاص مثل نمونه ، تیزهوشان و …باعث شده دانش آموزان نخبه این بخش در دوره اول و دوم متوسطه به شهر زابل عزیمت کنند که با پیگیری انجام شده با آموزش و پرورش استان ،به زودی و جهت افزایش انگیزه دانش آموزان و خانواده های آنها مدارس نمونه شبانه روزی در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی ناحیه صنعتی بنجار را یک ظرفیت های بالقوه این شهر برشمرد و گفت:  این ناحیه با ۲۵ هکتار وسعت و وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است به طوری که زمین های این ناحیه به صورت اقساطی و با کمترین نرخ نسبت به سایر نواحی صنعتی سیستان وبلوچستان به سرمایه گذاران واگذار می شود.

بخشدار مرکزی شهرستان زابل  افزود:تا کنون خیرین حدود  مبلغ ۷۸۹ میلیون تومان کمک غیر نقدی شامل خرید جهیزیه،سبد غذایی، لوازم التحریر و پوشاک به مردم محروم این منطقه کرده اند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر تعداد هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد در سطح بخش با بهره کم در بخش مرکزی زابل بوجود آمده است.

راستگو بیان کرد: این اعتبارات از طریق بنیاد برکت به جوانان جویای کار اهدا شده است که جان تازه ای به کسب و کارهای منطقه داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.