×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید رامشار گفت: رامشار به عنوان مرکز تجاری و اداری منطقه آزاد سیستان مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه خبری تحلیلی سیستان پرس : مدیر عامل شهر رامشار در مراسم تجلیل از خبرنگاران سیستان که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار داشت : فلسفه تاسیس شهر رامشار سیلاب های دهه ۶۰ منطقه سیستان بوده است ، از آنجاییکه منطقه سیستان نسبت به سطح دریا پایین تر است ، و اراضی رامشار نسبت به دیگر نقاط سیستان مرتفع تر هستند ، تصمیم بر آن شد تا این شهر ایجاد شود و مردم به این مکان نقل مکان کنند.

قربانی افزود: خشکسالی دهه هفتاد سیستان که تا کنون نیز ادامه دارد و مهاجرت مردم را در برداشت : سبب شد تا اهداف احداث این شهر به طور مطلوب محقق نگردد.

مدیر عامل شهر رامشار با بیان اینکه حدود هشت هزارو ۳۰۰ هکتار از اراضی رامشار در منطقه آزاد تجاری سیستان قرار دارد ، خاطر نشان کرد: رامشار بعنوان مرکز تجاری و اداری منطقه آزاد سیستان مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

قربانی اشاره ای هم به منطقه ویژه اقتصادی رامشار داشت و گفت: این منطقه در سال ۹۳ همزمان با منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مصوب شده است ، از انجاییکه در خراسان جنوبی مناطق ویژه اقتصادی دوقارون و ماهی رود با سرمایه گذاری وحمایت بخش خصوصی همراه بوده است ، به بهره برداری رسید اما منطقه ویژه اقتصادی رامشار چون با اعتبار و حمایت دولت باید احداث می گردید ، مشکلات مالی و کمبود منابع و اعتبارات سبب گردید تا کنون این طرح به سرانجام نرسد.

وی افزود : زیرساخت های رامشار در حال احداث و تکمیل شدن است و مشکل آب شرب این شهر با اجرای خط لوله مستیم از چاه نیمه حل شده است.

قربانی از انعقاد تفاهم نامه حفر چاه ژرف در رامشار با معاونت علمی و فن آوری دولت دوازدهم خبر داد و گفت : امیدواریم این تفاهم نامه در دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی شود.

مدیرعامل شهر رامشار منطقه آزاد سیستان را فرصتی مغتنم برای توسعه و رونق این خطه برشمرد و تصریح کرد : اگر سیاستی که دولت های گذشته در مناطق آزاد و تجاری پیاده کرده اند در منطقه آزاد سیستان هم پیاده شود ، هیچ سود و منفعتی متوجه مردم ولایتمدار این دیار نخواهد شد ، لذا باید تمامی امورات و حتی سرمایه گذارانی که در این منطقه آزاد به تجارت و داد و ستد خواهد پرداخت ، بومی منطقه و سیستانی باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.