×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر نیرو دستورات ویژه جهادی برای تامین آب پایدار جهت بخشهای مختلف استان صادر کرده است که این بیانگر عزم جدی آیت وزارت خانه برای تامین آب پایدار در استان است.

سیستان پرس؛ حسین مدرس خیابانی “استاندار” امشب “دوشنبه” با علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در محل این وزارتخانه دیدار و پیرامون مشکلات و نیازهای آبی استان گفتگو کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده برای تامین آب استان و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ارایه کرد.

حسین مدرس خیابانی در این رابطه اظهار داشت: وزارت نیرو متعهد شد تا نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز انتقال آب چاه نیمه ها، حفر چاه های ۱۵۰گانه استان، حفر و تجهیز ۴چاه دیگر در منطقه حرمک و آبرسانی سیار برای ۴۰۰روستای دیگر اقدام نماید.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو در این دیدار دستور تسریع برای آغاز عملیات حفاری ۷چاه ژرف دیگر را صادر کرد.

استاندار همچنین از تعیین قیمت خرید تضمینی آب چاه‌های ژرف به منظور جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

مدرس خیابانی؛ تکمیل پروژه سد کهیر و آغاز عملیات اجرایی تهلاب و استقرار آب شیرین‌کن در شهرستانهای ساحلی، موضوع حق آبه ایران از رودخانه هیرمند را از جمله موضوعاتی برشمرد که با هماهنگی محرابیان وزیر نیرو و کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

گفتنی است؛ با درخواست استاندار مقرر گردید؛ تخصیص آب صنایع کم آب بر، برای رونق فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اشتغال با هدف تثبیت سکونت و جلوگیری از مهاجرت توسط استاندار مدیریت شود.

همچنین در این نشست تصمیمات بسیار مهم و عملیاتی برای تامین آب و جلوگیری از تنش آب در تابستان ۱۴۰۱ اخذ گردید.

عباسعلی ارجمندی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مهرداد عرب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.