×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

نمازجمعه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ شهرستان هیرمند همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(س) و روز جوان، با حضور آحاد مردم ولایتمدار و مرزداران انقلابی شهرستان هیرمند، و امامت حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، امام‌جمعه این شهرستان، در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج)، شهر دوست‌محمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی در خطبه‌های نمازجمعه ۱۲ اسفندماه پس از توصیه به رعایت تقوی الهی و پرداختن به تهذیب نفس افزود: دشمن در حادثه مسمومیّت دانش‌آموزان، به دنبال موج‌سواری و ایجاد نفاق و اختلاف در جامعه است، امروز دشمن از سر استیصال تلاش می‌کند، با استفاده از ابزارها و توطئه‌های مختلف، روحیه مردم را تضعیف کند، اما به لطف الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم، تمام نقشه‌های دشمن با شکست مواجه خواهدشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هیرمند، با اشاره به زادروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان خاطر نشان ساخت:‌ حضرت علی‌اکبر(ع) با فداکاریهایش در روز عاشورا جاودانه شد. و درس‌های بسیاری به جوانان داد، شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر(ع) و بصیرت دینی و سیاسی او در سفر کربلا، و بویژه در روز عاشورا تجلی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هیرمند همچنین گفت: جوان محتاج استاد و الگو است، الگوی جوانان باید خود جوان باشد، تا فضایل و کمالات این جوان دست یافتن و روز باشد، حضرت علی اکبر عصاره بنی‌هاشم و شبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم بود، او جوانی بود که به همه جهانیان درس آزادگی و فداکاری آموخت، او شیوه‌های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت، و حمایت از آرمان‌های مقدس آن را به جوانان آموخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هیرمند در ادامه افزود: جوانی فرصتی است که هرگز امکان تکرار نخواهد داشت. فرصت جوانی طلائی‌ترین فرصت‌ها و ناب‌ترین موهبتهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان ارواحنا فداه ضمن تقدیر از تلاش‌های خالصانه و جانفشانیهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان هیرمند، تصریح نمود: ضمن تبریک ولادت حضرت بقیهالله الأعظم امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفان، هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) را به این قهرمانان گمنام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، امنیت امروز جامعه را مدیون زحمات کسانی هستیم، که بی‌نام و بی‌نشان خدمت می‌کنند، از فعالیت‌های بسیار برجسته و چشمگیر سربازان گمنام امام زمان ارواحنا فداه در شهرستان هیرمند تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی بمناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت کمیته امداد امام خمینی، هیرمند خاطرنشان ساخت: یکشنبه ۱۴ اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی و روز احسان و نیکوکاری کمک به مردم محروم و فقیر یکی از شیرین‌ترین عبادتهاست، عزیزان کمیته امداد و خیّرین، به نیت عبادت و انجام وظیفه و با اخلاص خدمات و امکانات خود را به محرومین و افراد تحت پوشش ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به هفته درختکاری و ضرورت حفاظت از منابع طبیعی افزود:
دوشنبه ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است، دین مبین اسلام هم به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده‌است ،و هم در حفظ و نگهداری درختان سفارش و توصیه کرده‌است، درختکاری در کوچه‌ها و خیابان‌ها و منازل و مدارس و مساجد و بیابانها ضروری است. سلامتی فرد و جامعه، به ایجاد فضای سبز و شهرها و آبادی‌ها بستگی دارد.

خطیب جمعه هیرمند در پایان با یادآوری سالروز تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اعلام کرد: پنجشنبه ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است، محیط مسجد و برنامه‌های مسجد، پس از عبادت و بندگی، باید کاملاً فرهنگی باشد، الحمدلله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفته‌است.

امام‌جمعه هیرمند در پایان با یادآوری کمبود ذخایر چاه‌نیمه همه مردم را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد و گفت: با توجه به کمبود ذخایر آبی چاه‌نیمه از عموم شهروندان عزیز انتظار می‌رود، در مصرف آب شُرب صرفه‌جویی کنند.

ایشان با دعوت از مسئولان اجرایی در تهیه منابع جایگزین گفت: مسئولین سازمان امور آب سیستان باید با حساسیت بیشتری منابع آب را مدیریت کنند. و در خصوص منابع آبی جایگزین، برای برون رفت از بحران؛ تدابیر لازم را بیندیشند، با توجه به اوضاع بحرانی منطقه سیستان، هرچه سریع‌تر به انتقال آب چاه نیمه به زاهدان، باید پایان داده‌شود.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت نابسامان عشایر و روستاهای دورافتاده افزود: ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان جهت آبرسانی سقایی، روستاهائی که دچار بحران آب شده‌اند، هرچه سریع‌تر تعدادی تانکر در اختیار شهرستان هیرمند قرار دهد.

منبع خبر : تولیدی
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.