×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

“مدیرعامل آبفا استان در نشست با ائمه‌جمعه منطقه سیستان و تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد: در ۴ حوزه آبی هامونِ هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب تعداد ۶۷ حلقه چاه حفر شده که از این تعداد ۱۵ حلقه چاه در حرمک تکمیل شده و ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب استحصال و از طریق ایستگاه پمپاژ شماره ۲ به زاهدان منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: حفاری ۳۵ حلقه چاه دشت هامونِ هیرمند و خطوط انتقال برق به طول ۴۹ کیلومتر تکمیل شده است.

وی ادامه داد: خطوط انتقال آب به طول ۴۰ کیلومتر در ۴ خط جریان با پیشرفت ۸۲ درصد در حال انجام هست، که در سه خط جریان عملیات لوله‌گذاری تکمیل و در مرحله آزمایش نهایی است.

رئیس شورای انسجام‌بخشی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو گفت: تجهیزات مورد نیاز همه چاه‌ها خریداری و دو خط آماده بهره‌برداری است.

قاسمی افزود: این پروژه بر اساس برنامه، تا پایان شهریور، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: با ایجاد راه دسترسی برای چاه‌های جدید منطقه لواریاب عملیات حفاری این چاه‌ها نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

قاسمی گفت: برای رفع دغدغه و نگرانی مردم با تمام توان پای کار هستیم و نخواهیم گذاشت بحران بی‌آبی منطقه را فرا گیرد؛ با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شرکت آبفا و هم‌افزایی مسئولان ارشد استان، طرح ۱۸ ماهه را در بازه زمانی ۶ ماهه تکمیل می‌شود.

علاوه بر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، بر اساس توافق صورت گرفته شرکت ایمواسکو عهده‌دار خرید و نصب آب‌شیرین‌کن مورد نیاز این پروژه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.