×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حجت الاسلام حیدری دبیر همایش قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) در نشست با مدیرکل، معاونین و جمعی از کارکنان صدا و سیمای سیستان و بلوچستان بیان داشت: موضوع تاریخی نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع)توسط مردم سیستان براساس پژوهشها و تحقیقاتی که محمدحسین رجبی دوانی تاریخ دان کشورمان در تاریخ سیستان انجام دادن منابعی را ذکر و ردپایی از این حادثه را در تاریخ عنوان می کنند.

وی افزود: قرار است همایش قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) امسال در۲۵نقطه کشور ازجمله تهران ،شمال،خراسان شمالی،شاهرود،نیشابور،سرخس برگزار شود.

در ادامه جلسه علیرضا کیخا مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با تاکید بر هماهنگی مناسب معاونت های مختلف صداوسیما جهت پوشش مناسب این همایش اظهارداشت: قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع)در سیستان اتفاق افتاده وتاریخ بصورت کلی این قیام را گزارش کرده است.

وی افزود: این همایش تمام ایرانیان را متوجه این مسأله می کندکه ما ایرانی هادرمنطقه سیستان اولین خونخواهان امام حسین (ع)بودیم

گفتنی است همایش قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) در سالهای گذشته در منطقه سیستان با محوریت شهر زابل برگزار شده بود اما امسال در بسیاری از شهرهای ایران که سیستانی های مقیم آن شهرها حضور دارند این همایش برگزار می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.